عوامل موثر در طراحی روشنایی معابر چیست؟ با افزایش تعاملات انسانی و افزایش نرخ روزافزون ترافیک در موارد مختلف، شاهد بوده‌ایم که استفاده از معابر برای پیاده روی و جابه‌جایی های مختلف بدون استفاده از لوازم نقلیه موتوری به میزان بسیار زیادی افزایش یافته است.

افزایش این نرخ نیز نیازمند آن است تا تدابیر بسیار گسترده‌ای در راستای رفاه هرچه بیشتر اشخاص استفاده کننده از آنها نیز ایجاد شود و یکی از این قبیل موارد، افزایش بستر هایی برای بهینه‌ سازی میزان روشنایی در معابر است. در این نوشتار ما مفتخر به حضور شما در وبسایت روشنایی پارس هستیم و قصد داریم تا شما را با عوامل موثر در طراحی روشنایی معابر آشنا کنیم، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

برای دریافت قیمت و خرید انواع چراغ پروژکتور با ما تماس بگیرید.

اهمیت عوامل موثر در طراحی روشنایی معابر چیست؟

ممکن است گاهی به هنگام شب یا اوقاتی که خورشید زودتر از حالت معمول خود غروب می‌کند، هنگام پیاده روی از یک معبر مخصوص با تاریک شدیدی مواجه شده باشید و از وجود آن احساس ناخوشایندی و نارضایتی و حتی عدم احساس امنیت داشته باشید.

این مورد تا جایی مهم است که در برخی از مکاتب جرم شناسی و پیشگیری در ارتکاب جرم، افزایش ساعات روشن بودن چراغ معابر عمومی و افزایش آنها نیز پیشنهاد شده است. به همین دلیل به عنوان یکی از عوامل موثر در طراحی روشنایی معابر به حساب می آید.

هرچه این میزان تا حدود زیادی بالا باشد، امکان تسهیل هرچه بیشتر در رفت و آمد نیز وجود دارد و این مورد بسته به تکنولوژی های مهم به کار رفته در ایجاد این روشنایی است، البته نباید فراموش کرد که صرف وجود این روشنایی به تنهایی خود کفایت نمی‌کند و باید به هزینه های جاری آن مانند مصرف انرژی نیز توجه بسیاری داشت. در کنار این قبیل مواردی که به خدمت شما ذکر شد، راهکارهای متفاوتی نیز برای افزایش این حجم روشنایی وجود دارد که در ادامه به عوامل موثر در طراحی روشنایی معابر خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

برای دریافت سایر قابلیت های چراغ خیابانی مهتابی به واتس آپ ما پیام بدهید.

عوامل موثر در طراحی روشنایی معابر کدام‌اند

عوامل موثر در طراحی روشنایی معابر کدام‌اند؟

با در نظر گرفتن مزایای بسیار فراوان افزایش این حجم از روشنایی در معابر و ایجاد و تسهیل فرایندهای بسیار بیشتری برای استفاده از این معابر، بهتر است تمامی اوصاف و موارد مورد نیاز آن را نیز برای تکمیل هرچه بهتر عوامل موثر در طراحی روشنایی معابر در نظر داشت که ممکن است شامل موارد بسیار گسترده‌ای به شرح زیر باشد:

تکنولوژی به کار رفته در چراغ های موجود

 به مراتب با پیشرفت های روزافزون علم در حوزه های الکترونیکی و روشنایی، می‌توانیم موارد جدیدی را بیابیم که به نسبت رقبای قبلی خود دارای مزیت های بسیار بیشتری هستند، مانند چراغ های ال ای دی که امروزه با وجود تکنولوژی پیشرفته خود، هم در ایجاد میزان زیادی از نور کاربرد دارد و هم از نقطه نظر مصرف بهینه الکتریسیته، از جایگاه خوبی برخوردار است.

برای اطلاع از سایر ویژگی های چراغ خیابانی گالوانیزه به شماره واتس آپ درج شده مراجعه کنید.

  • تعداد چراغ های موجود در معابر؛
  • نوع پایه های قابل استفاده؛
  • مکان دقیق قرارگیری چراغ های مختلف؛
  • بهره وری از انرژی تجدید پذیر در راستای کاهش منابع انرژی.

در کنار تمامی این موارد نیز باید به نظر مهندسی برای تعداد، نوع و محل قرارگیری آنها نیز توجه داشت، دلیل این اهمیت محل قرارگیری دقیق این چراغ ها و احتمالا پایه های آن است که اگر در جای درستی قرار نداشته باشد امکان استفاده و بهره از آن کاهش می‌یابد. این مورد در مبحث عوامل موثر در طراحی روشنایی معابر اهمیت زیادی دارد.

برای آشنایی بیشتر با چراغ خیابانی کم مصرف به واتس آپ سایت پیام بدید.

کاربرد عوامل موثر در طراحی روشنایی معابر

در این مقاله و همراهی شما با وبسایت روشنایی پارس، اقدام به معرفی موارد بسیار مهمی از معابر و عوامل موثر در طراحی روشنایی معابر آن کردیم و دلایل اهمیت آن را نیز به خدمت شما به صورت کامل بیان کردیم، امیدواریم در راستای سودمند بودن این مقاله برای شما قدمی برداشته باشیم. ما اعضای تیم روشنایی پارس از شما درخواست داریم در صورتی که علاقه‌مند به چنین مطالبی هستید سایر مطالب وبلاگ ما را از دست ندهید و از خدمات ما نیز بهره‌مند شوید.