اصول نورپردازی پارکینگ چیست؟ امروزه به دلیل افزایش جمعیت و در کنار آن افزایش تعداد خودرو، یکی از معضلات آپارتمان ها و ساختمان های اداری پارکینگ است. پارکینگ ها به طور کلی دارای دو نوع باز و مسقف هستند که امروزه بیشتر پارکینگ ها از نوع مسقف هستند. 

پارکینگ ها نیز مانند تمام نقاط ساختمان دارای اصول و قوانینی هستند که اصلی ترین آن ها نورپردازی است. همانطور که می دانید یکی از اصلی ترین نیازهای بشریت و انسان ها نیاز به نور و روشنایی است، نورپردازی در پارکینگ ها به نوعی باعث ایجاد امنیت شده و شرایطی را ایجاد کند که افراد بتوانند هم در حالت پیاده و هم هنگام جا به‌ جایی ماشین، به راحتی تردد داشته باشند. همراه روشنایی پارس باشید تا با اصول نورپردازی پارکینگ آشنا شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید چراغ خیابانی با ما در تماس باشید.

انواع اصول نورپردازی پارکینگ چیست؟ 

اصول نورپردازی پارکینگ ها دارای فرمول ها و تکنیک های متفاوتی است، اصول نورپردازی پارکینگ به چهار قسمت کف پارکینگ، دیوارها، ستون ها و سقف تقسیم می شود که در ادامه به بررسی هر یک از آنها پرداخته می شود.

نورپردازی کف پارکینگ

در اصول نورپردازی پارکینگ در بخش نورپردازی کف باید به نوعی باشد که موجب خیرگی چشم نشود و فقط باعث ایجاد یک نور ملایم در پارکینگ شود. برای مثال می توان از برخی چراغ های کف برای تعیین محدوده پارک هر ماشین استفاده نمود. 

نورپردازی دیوارهای پارکینگ

نورپردازی این نقطه از پارکینگ می تواند باعث جلوگیری از برخورد فرد با دیوار شده و همچنین با کار شدن ریسه در دیوارها می توان محیطی مدرن و دلنشین را ایجاد کرد.

انواع اصول نورپردازی پارکینگ چیست؟

نورپردازی ستون های پارکینگ

نورپردازی ستون ها اغلب برای پارکینگ هایی مفید است که از شار نوری کمی برخوردار باشند و با نورپردازی ستون ها بتوان به نوعی نوری ملایم و مدرن را به فضا بخشید. همچنین نورپردازی ستون ها باعث می شود برخورد ماشین با ستون ها به حداقل خود برسد.

برای دریافت قیمت و خرید انواع چراغ پروژکتور با ما تماس بگیرید.

نورپردازی سقف پارکینگ

یکی از مهم ترین قسمت های اصول نورپردازی پارکینگ، سقف آن است. سقف پارکینگ باید از نورپردازی بسیار عالی برخوردار باشد تا بتواند محیطی آرام و با امنیت را برای افراد به وجود آورد. اغلب برای نورپردازی سقف پارکینگ از چراغ های سقفی استفاده می کنند تا به وسیله آن بتوان نور کافی را به فضای پارکینگ رساند. برای نورپردازی سقف پارکینگ معمولا از روش های نورپردازی محیطی، موضعی و تاکیدی استفاده می شود.

اصول نورپردازی پارکینگ به چه صورت است؟

یک نورپردازی اصولی مستلزم رعایت نکات و قوانین مهمی است که در ادامه روشنایی پارس به بررسی آن ها می پردازد.

توجه به شار نوری در پارکینگ

یکی از نکات اصولی نورپردازی پارکینگ، توجه به شار نوری است، شار نوری مقدار نوری است که از منبع نور است که واحد اندازه گیری آن لومن می باشد. شار نوری در پارکینگ باید به نوعی باشد که نه نور زیاد چشم را اذیت کند و نه پارکینگ کم نور به نظر برسد. در اصول نورپردازی گفته شده است که بهترین شدت روشنایی برای پارکینگ ها ۵۰ الی ۱۰۰ لوکس می باشد که این عدد بسته به فضای پارکینگ متغیر می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از انواع چراغ فضای خارجی با ما در ارتباط باشید.

محاسبه روشنایی بر حسب مساحت مورد نظر

یکی دیگر از نکات اصول نورپردازی پارکینگ توجه به روشنایی بر حسب مساحت است، این موضوع اغلب نادیده گرفته می شده اما توجه به آن می تواند باعث ایجاد پارکینگ با نور کافی و امنیت بالا شود. اصولی که برای نورپردازی پارکینگ‌ها وجود دارد، به این صورت است که در پارکینگ‌ های مسکونی به ازای هر ۰/۹ متر مربع روشنایی ۵۰ لومن و برای پارکینگ‌های تجاری نیز به ازای هر ۰/۹ متر مربا روشنایی ۳۰۰ لومن باشد. نکته دیگری که باید گفته شود توجه ویژه به مناطق پر رفت و آمد پارکینگ است، برای مثال ورودی و خروجی پارکینگ باید از نورپردازی بیشتری برخوردار باشد.

مصرف انرژی

همانطور که می دانید برای اصول نورپردازی پارکینگ ها از چراغ ها و لامپ های بسیاری استفاده می شود، به همین علت بسیار مهم است که چراغ‌ هایی که برای پارکینگ ها استفاده می‌ شوند، از نوع کم مصرف باشند تا در میزان مصرف انرژی صرفه جویی شود.

برای خرید انواع پروژکتور نمای ساختمان با ما تماس بگیرید.

اهمیت اصول نورپردازی پارکینگ ها

پارکینگ ها یکی از مهم ترین قسمت های هر ساختمان هستند که خوشبختانه امروزه توجه زیادی به آن ها می شود. اصول نورپردازی پارکینگ ها که به منظور زیبایی و افزایش امنیت انجام می شود دارای اصول خاصی همچون محاسبه روشنایی بر حسب مساحت، شار نوری و مصرف بهینه انرژی می شود. شما عزیزان برای تهیه انواع چراغ ها و لامپ ها می توانید به سایت روشنایی پارس مراجعه کنید.