اگر قرار باشد هر کدام از شهرهای ایران را با یک نماد خاص معرفی کنیم، نوبت به تهران که برسد بی شک نماد انتخابی اغلب افراد برج میلاد خواهد بود. برج میلاد نمادی استوار و با شکوه از تهران است که به واسطه معماری حیرت انگیز و نورپردازی زیبای آن به شهرت رسیده است. نورپردازی برج میلاد تا حد زیادی به نورپردازی برج خلیفه شباهت دارد.

این سیستم نورپردازی توسط خبره ترین و ماهر ترین تیم نورپردازی ایران انجام شده است. تیمی قوی از مهندسان چیره دست در پس پرده نورپردازی برج میلاد وجود دارند. در این مطلب قصد داریم در مورد نورپردازی برج میلاد این نماد سر به فلک کشیده تهران بیشتر به گفتگو بپردازیم. با ما همراه باشید.

نورپردازی برج میلاد با هدف معنا بخشیدن به معماری

زمانی که صحبت از نورپردازی می شود اغلب افراد این تصور را دارند که هدف اصلی از نورپردازی ایجاد روشنایی است. در حالی که ایجاد روشنایی تنها بخشی از اهداف نورپردازی می باشد. این موضوع در مورد نورپردازی برج میلاد نیز صادق است. نورپردازی برج میلاد صرفا با هدف ایجاد روشنایی نبوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید چراغ خیابانی با ما در تماس باشید.

یکی از جنبه های مهم نورپردازی برج میلاد، معنا و مفهوم بخشیدن به معماری این برج استوار است. نورپردازی برج میلاد با تکیه بر اصول معمارانه، هنری و در نظر گرفتن ابعاد فرهنگی صورت پذیرفته است. در نتیجه می توان بخش عمده ای از زیبایی های شهر تهران را متکی به نورپردازی برج میلاد دانست.

استفاده از وال واشر در نورپردازی برج میلاد

یکی از مهمترین عناصر نورپردازی در برج میلاد، وال واشرها هستند. استفاده از وال واشر در نورپردازی برج میلا جلوه ای چشم نواز و رویایی به این برج بخشیده است. دیواره های برج میلاد به واسطه تابش نور ملایم و لطیفی که از وال واشرها ساطع می شود چهره ای زیبا به خود گرفته است. در واقع می توان گفت که ظرافت های معماری این برج زیر تابش این نورهای رنگین و لطیف است که نمود پیدا کرده.

پروژه نصب وال واشر در دیواره های برج میلاد چیزی در حدود یک ماه به طول انجامید. این وال واشرها نوری به شعاع وسیع در محدوده خود ایجاد کرده اند و علاوه بر ایجاد چشم اندازی رویایی و خلاقانه، مهارت و هنر دست معماران و طراحان برج را نیز به عرصه نمایش گذاشته اند. این وال واشرها از نوع مولتی کالر هستند و نور ساطع شده توسط آن ها طبق برنامه زمان بندی شده تغییر رنگ می دهد.

درجه حفاظت (IP) بالای تجهیزات روشنایی در برج میلاد

یکی از مهمترین موارد در نورپردازی برج میلا، استفاده از تجهیزات روشنایی با درجه حفاظت بالا می باشد. چراغ هایی که در نمای بیرونی برج میلاد استفاده شده اند دائما در معرض باد و باران و برف و طوفان و گرد و غبار هستند. به همین دلیل این تجهیزات روشنایی دارای بالاترین درجه حفاظت می باشند.

استفاده از پوشش رزین، ایمنی بالا در برابر خطرات احتمالی و جلوگیری از ورود رطوبت و غبار به این تجهیزات از مهمترین نکات مربوط به تجهیزات نورپردازی برج میلاد می باشد. برای دریافت قیمت و خرید انواع کیس چراغ خیابانی با ما تماس بگیرید.

بهره مندی تجهیزات روشنایی برج میلاد از دیمر

تجهیزات روشنایی مورد استفاده در نورپردازی برج میلاد دارای دیمر هستند. بدین معنا که می توان شدت نور را در آن ها کنترل کرد. تغییر روشنایی نور به وسیله ریموت کنترل از قابلیت های این تجهیزات روشنایی می باشد.

نکته مهمی که در مورد این قابلیت وجوددارد این است که با تاریک شدن هوا، سیستم های روشنایی به طور هوشمند روشن می شوند و با طلوع روشنایی این سیستم به طور خودکار خاموش خواهد شد بنابراین صرفه اقتصادی بسیار زیادی در هزینه انرژی صورت خواهد گرفت.

روشنایی محدوده اطراف برج میلاد به واسطه نورپردازی حرفه ای

برج میلاد آبروی شهر تهران است. این نماد زیبا از شهر تهران در سراسر دنیا معروف است و به همین دلیل باید توجه ویژه ای به نورپردازی آن شود. نورپردازی برج میلاد به گونه ای است که محدوده اطراف برج کاملا به واسطه آن روشن می شود. این نورپردازی باز راه کاملا دور دیده می شود و دارای جلوه ای بسیار رویایی و خیال انگیز است.

یکی از جاذبه های نورپردازی برج میلاد، نورپردازی آبنماهای محوطه است. آب نماهای اطراف برج به قدری زیبا نورپردازی شده اند که هوش از سر هر مخاطبی می پرانند. قدم زدن در محوطه برج میلاد آن هم در ساعات شب حال و هوای دیگری دارد و به شما توصیه می کنیم لااقل یک بار آن را امتحان کنید.

تاکید بر فرم های هندسی و خطوط با نورپردازی در برج میلاد

نورپردازی برج میلاد به گونه ای انجام شده است که خطوط و فرم های هندسی به زیبایی هرچه تمام دیده شوند. استفاده از رنگ های گرم و تلفیق آن ها با رنگ های هارمونیک در نورپردازی، جلوه زیباتری به فرم های هندسی این برج داده است. این شیوه از نورپردازی باعث شده تا هویت سازه معماری نمود بیشتری داشته باشد و عظمت برج در تاریکی شب چشم نواز تر باشد. برای دریافت قیمت و خرید انواع کیس پروژکتور با ما تماس بگیرید.

استفاده از فناوری لیزر برای نورپردازی برج میلاد

یکی از جنبه های جذاب مربوط به نورپردازی برج میلاد استفاده از فناوری لیزری برای ایجاد نور رنگی در برج می باشد. این شیوه از نورپردازی معمولا در ایام مناسبتی اجرا می شود. ایامی مانند نوروز از جمله اوقاتی هستند که نورپردازی برج میلاد به شکلی بسیار زیبا در می آید.

نتیجه گیری

برج میلاد یکی از جاذبه های فوق العاده شهر تهران است که می تواند ساعات خوشی را برای مسافران و توریست ها رقم بزند. جلوه برج میلاد تاثیر زیادی در چشم انداز شهر تهران دارد. برج میلاد یکی از سازه های مهم پایتخت است که ابهت و شکوه خاصی به این شهر بخشیده است. به واسطه نورپردازی می توان جلوه های جذاب تری از این برج را به نمایش گذاشت.

نورپردازی برج میلاد دارای دو بخش نورپردازی داخلی و نورپردازی خارجی می شود که هر کدام تاثیر ویژه خود را بر مخاطب میگذارند. عناصر روشنایی مانند پروژکتور، وال واشر، لامپ های نئونی، ریسه های شلنگی، چراغ های سقفی COB و SMD، لامپ های LED، هالوژن ها و پروژکتورهای سقفی و انواع نور مخفی در نورپردازی برج میلاد حضور داشته اند که هر کدام جلوه خاصی به نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی این برج بخشیده اند.