چراغ های مجموعه مهرپارس چگونه تولید می شوند ؟

در گذشته چراغ های مجموعه مهرپارس به روش ریخته گری ماسه co2 تولید می شد. این روش از جمله متداول ترین روش های تولید بدنه در ایران به شمار می رود و اکثر بدنه های موجود در بازار با این روش تولید می شود اما این روش معایب و محدودیت های بسیاری از جمله دقت ابعادی پایین ، وزن قطعه بالا ،سطح خشن و سرعت تولید پایین دارد.

از این رو مجموعه مهرپارس از سال 1400 اقدام به طراحی ، توسعه و تولید نسل جدید بدنه های خود به روش دایکست نمود. دایکست گونه‌ای از ریخته‌گری است که مواد مذاب تحت‌فشار به درون قالب تزریق می‌شود. در این روش برخلاف روش‌های دیگر ریخته‌گری که مذاب تحت نیروی وزن خود به درون قالب می‌رود، مواد مذاب با فشار به درون قالب تزریق می‌شود و در همان حالت یعنی تحت‌فشار مواد مذاب منجمد می‌شود و امکان تولید قطعات با استحکام بالا را می‌دهد. ریخته‌گری تحت‌فشار کوتاه‌ترین راه تولید یک محصول از فلزات با نقطۀ ذوب پایین می‌باشد.

از مزایای تولید به روش دایکست می توان به ساخت قطعات پیچیده با دقت بسیار بالا ، نرخ تولید بالا ، کیفیت ساخت عالی ، یکپارچگی بالای قطعات ، مقاومت در برابر خوردگی و تولید قطعات بسیار نازک با استحکام بسیار زیاد می‌باشد که ساخت آن توسط روش‌های دیگر ریخته‌گری تقریباً ناممکن است. به واسطه تولید با روش دایکست ، تمامی چراغ های این مجموعه از وزن مناسب ، کیفیت ساخت بالا ، طراحی بهینه و همچنین ظاهری به روز برخوردار می باشند.

شما می توانید محصولات دایکست مهرپارس را از اینجا مشاهده  فرمایید.

مراحل تولید بدنه های دایکست مهرپارس

 

 

آشنایی با مراحل تولید بدنه های محصولات مهرپارس

آغاز کار با خرید آلومینیوم است. خرید آلومینیوم با کیفیت با درصد خلوص بالا اهمیت بسیار زیادی در کیفیت نهایی محصول تولیدی دارد. مجموعه مهرپارس برای تولید بدنه های خود از شمش آلومینیوم LM2 استفاده می کند که بالاترین کیفیت آلومینیوم موجد در بازار می باشد.

در مرحله بعدی ، آلومینیوم تهیه شده با قرار گرفتن در کوره ذوب می شود تا برای تزریق در قالب آماده شود.

آلومینیوم مذاب در قالب تزریق میشود. برای طراحی و ساخت این قالب ها زمان و دقت بسیار زیادی صرف شده تا بدنه به بهترین شکل خارج شود. آلومینیوم تزریق شده با فشار زیادی پرس می شود تا شکل و فرم قالب را به خود بگیرد.

پس از تزریق و پرس نوبت به خنک کاری و سرد کردن قطعه می رسد. این کار به منظور جداسازی قطعه از قالب صورت میگیرد.

حال قطعه خارج شده آماده انجام پرداخت و سوراخکاری های لازم می شود. این کار توسط دستگاه های CNC و با دقت بسار بالا انجام می شود. در آخر نیز فرآیند قلاویز بدنه چراغ به صورت دو مرحله ای انجام می شود.

اکنون بدنه کاملا آماده می باشد و برای انجام مراحل رنگ پاشی ارسال می شود.

امیدواریم با مطالعه این مطلب ، دید خوبی نسبت به مراحل تولید بدنه چراغ های مهرپارس به روش دایکست پیدا کرده باشید. شما میتوانید محصولات تولید شده به این روش را در اینجا مشاهده و خرید فرمایید.