در این مطلب به بررسی تفاوت پروژکتورهای ال ای دی و اس ام دی می پردازیم. دو نوع از پروژکتور هایی که متخصصان نورپردازی شهری از آن ها به وفور استفاده می کنند، پروژکتورهای ال ای دی و اس ام دی هستند. روشنایی در زندگی بسیار تاثیر گذار است. این روشنایی موجب ایجاد آرامش در زندگی می گردد. از این رو مهم است که نورپردازی با کیفیت بالا انجام شود. از طرفی باید به این امر توجه شود که از لامپ ها و چراغ هایی استفاده شود که طول عمر بالایی دارند. این امر موجب کاهش هزینه ها می گردد. 

تفاوت پروژکتور های ال‌ ای‌ دی و اس‌ ام‌ دی

برای ثبت سفارش چراغ خیابانی پروژکتور با شماره های درج شده تماس بگیرید.

این لامپ ها هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود و تفاوت هایی با یکدیگر دارند. روشنایی پارس، عرضه کننده چراغ ها در انواع مختلف می باشد. این سایت قصد دارد در این بخش تفاوت های چراغ های خیابانی ال‌ای‌دی و اس‌ام‌دی را برای شما بیان کند. لطفاً تا انتهای مطالب پروژکتورهای ال ای دی و اس ام دی همراه این سایت باشید.

چراغ پروژکتور ال‌ ای‌ دی  چیست؟

چراغ های LED، نوعی از چراغ ها هستند که بوسیله دیود های ساطع کننده نور، بصورت یکپارچه اقدام به تابش نور می کنند. این چراغ ها به این دلیل یکپارچه هستند که اغلب اوقات بصورت نورافکن هستند و تمامی قطعات آن به هم چسبیده هستند و جدا نمی شوند‌. امروزه برای مصارف این چراغ پروژکتورهای ال ای دی و اس ام دی در خیابان، اکثرا آن ها را به صورت نورافکن تولید می کنند.

برای دریافت قیمت و خرید انواع پروژکتور با ما تماس بگیرید.

این چراغ ها، هم بصورت ولتاژ بالا و هم بصورت کم مصرف، موجود هستند. LED های خیابانی، دارای شیارهای خنک کننده ای بر روی پنل چراغ هستند. این شیارهای خنک کننده به صورت مستقیم بر مناطق حرارتی چراغ ها اثر گذاشته و موجب خنک شدن آن می گردند.

چراغ پروژکتور اس‌ ام‌ دی چیست؟

پروژکتور های اس‌ام‌دی خود نوعی لامپ ال‌‌ای‌دی هستند. این چراغ ها به دلیل قابلیت انعطاف پذیری بالا، در بخش های مختلف از جمله نورپردازی معابر، مورد استفاده قرار می گیرند. لامپ های اس‌ام‌دی دارای طیف نوری متفاوتی هستند که این موضوع آن را در بازار محبوب کرده است. این چراغ پروژکتورهای ال ای دی و اس ام دی بطور کلی از سه بخش بدنه، بورد ال‌ای‌دی و یکسوکننده تشکیل شده اند.

برای خرید انواع پروژکتور درختی با ما در تماس باشید.

بدنه این لامپ یا همان محفظه نگهدارنده آن، به شکل های مختلفی مانند حبابی، پرژکتوری، نواری و… ساخته می شود. این لامپ ها بیشتر به شکل لامپ های ادیسونی ساخته می شوند. و جنس بدنه آن ها آلومینیوم است. البته برخی از این لامپ ها برای بدنه از جنس پلاستیک فشرده استفاده می کنند که منجر به انتقال کمتر گرما به بیرون و در نتیجه گرم شدن اجزای داخلی چراغ می‌شود که منجر به کاهش طول عمر چراغ پروژکتورهای ال ای دی و اس ام دی می گردد.

تفاوت پروژکتورهای ال ای دی و اس ام دی

چراغ های ال‌ای‌دی و اس‌ام‌دی دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند. دانستن این تفاوت ها برای استفاده درست از آن ها در مکان های مورد نظر، مهم است.  روشنایی پارس قصد دارد شما را در این بخش با تفاوت های این دو نوع چراغ (پروژکتورهای ال ای دی و اس ام دی) آشنا کند. 

برای دریافت قیمت و خرید انواع پروژکتور خورشیدی با ما تماس بگیرید.

1. نوع دیود به کار رفته:

یکی از موارد تفاوت پروژکتورهای ال ای دی و اس ام دی در نوع دیود آنها است. در لامپ های ال‌ ای‌ دی یک دیود وجود دارد. اما لامپ های اس‌ام‌دی از چینش چندین دیود نوری در کنار یکدیگر ساخته شده اند. این امر موجب می شود در صورت خرابی یکی از دیود ها، بتوان آن را به راحتی تعویض کرد و لامپ مجدداً به نوردهی خود ادامه دهد. 

برای دریافت قیمت و خرید انواع پروژکتور صنعتی با ما تماس بگیرید.

2. میزان نور:

نوردهی یکی دیگر از موارد تفاوت پروژکتورهای ال ای دی و اس ام دی است. نوردهی در لامپ های اس‌ ام‌ دی بیشتر از لامپ های ال‌ ای‌ دی می باشد و همچنین وضوح نور ساطع شده توسط لامپ های اس‌ ام‌ دی بیشتر از نوع دیگر می باشد. پروژکتورهای ال ای دی و اس ام دی.

3. صرفه جویی انرژی:

لامپ های اس‌ ام‌ دی به ولتاژ دو تا سه و نیم برای روشن شدن نیاز دارند. در حالی که ولتاژ مورد نیاز لامپ های ال‌ای‌دی تا ۱۵ ولت نیز می ‌رسد. بنابراین لامپ های اس‌ ام‌ دی کم مصرف تر بوده و صرفه جویی بهتری در مصرف برق دارند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید انواع پروژکتور کم مصرف با ما تماس بگیرید.

4. قطعات ریز تر:

از دیگر دلایل تفاوت پروژکتورهای ال ای دی و اس ام دی این است که لامپ های اس‌ ام‌ دی به دلیل تکنولوژی به روز تر، دارای مدل های ریزتر و کوچک تر نیز هستند که از آنها حتی می توان در چراغ های چشمک زن موبایل استفاده کرد. در حالی که نسل‌های قبلی لامپ ال‌ ای‌ دی، دارای ابعاد معمولی هستند.

5. توان بیشتر:

معمولاً لامپ های ال‌ ای‌ دی را در توان های بالا برای استفاده بیشتر در انواع چراغ های شهری و پروژکتورهای ال ای دی و اس ام دی تولید می کنند. اما چراغ های اس‌ ام‌ دی معمولاً دارای توان کمتری نسبت به نوع دیگر هستند. از این رو بیشتر از لامپ های ال‌‌ ای‌ دی در مکان هایی که نور زیاد لازم است پروژکتورهای ال ای دی و اس ام دی استفاده‌ می شود.

 پروژکتور های اس‌ ام‌ دی و ال‌ ای‌ دی کم مصرف بوده و تابش نوری خوبی نیز دارند اما در هر حال تفاوت پروژکتورهای ال ای دی و اس ام دی می تواند باعث انتخاب هر یک از آنها برای استفاده در مکان های مختلف شود. اکنون که با تفاوت های این پروژکتور ها آشنا شده اید، می‌توانید هر کدام از این چراغ ها را در مکان مناسب بکار ببرید. روشنایی پارس، تمام مدل های پروژکتورهای ال ای دی و اس ام دی را در سایت خود موجود دارد. شما می‌توانید به سایت روشنایی پارس مراجعه کنید و چراغ مد نظر خود (پروژکتورهای ال ای دی و اس ام دی) را تهیه کنید.

برای خرید انواع پروژکتور سقفی با ما تماس بگیرید.