تفاوت چراغ های خیابانی گازی و ال ای دی چیست؟

چراغ های یکی از مهمترین لوازم در زندگی امروزه هستند. به وسیله چراغ ها زندگی در شب راحت تر، آرامش بخش تر و لذت پذیرتر شده است. نیاز به چراغ در بخشهای مختلف و همچنین پیشرفت تکنولوژی موجب ساخت و تولید چراغ های زیادی شده است.

برای دریافت قیمت و خرید انواع چراغ خیابانی آرورا با ما تماس بگیرید.

این چراغ ها در انواع مختلف تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. از این رو بسیاری از افراد قبل از استفاده از چراغ ها، به دنبال شناخت تفاوت های آن هستند. به این دلیل روشنایی پارس از بزرگترین و معتبرترین تولید کنندگان و عرضه ‌کنندگان انواع چراغ ها، قصد دارد تفاوت چراغ های خیابانی گازی و ال ای دی را برای شما بیان کند. اگر شما به دنبال استفاده از چراغ های گازی یا ال ای دی در محیط زندگی خود هستید ولی در انتخاب آن ها شک دارید، این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید.

برای دریافت قیمت و خرید انواع چراغ خیابانی ژوپیتر با ما تماس بگیرید.

تفاوت چراغ های خیابانی گازی و ال ای دی

چراغ گازی و انواع آن

پیش از اینکه بدانیم تفاوت چراغ های خیابانی گازی و ال ای دی چیست باید بدانیم که چراغ گازی خیابانی چیست و انواع آن کدام است. چراغ گازی نوعی از چراغ های روشنایی می باشند که با نیروی برق کار می کنند و در آنها از گاز برای ایجاد روشنایی و عبور جریان الکتریسیته استفاده می شود. این لامپ ها دارای مدل هایی با گاز های مختلف می باشند که طول عمر و نوردهی متفاوتی دارند. در ادامه به معرفی انواع چراغ های گازی می پردازیم. 

  1.  چراغ بخار جیوه: این لامپ یکی از مهمترین انواع لامپ های گازی می باشد که راندمان بالایی در نوردهی دارد. این لامپ برتری زیادی نسبت به لامپ های رشته ای دارد. به همین دلیل طی سالیان طولانی ای در روشنایی های خیابانی مورد استفاده قرار می گیرد. فرآیند تولید نور در لامپ بخار جیوه از نظر زمانی چندان پرسرعت نیست. در حقیقت این نوع لامپ از حرکت الکترون‌ها و برخورد به مولکول‌های جیوه روشن می‌شوند. الکترون‌ها بعد از این برخورد برانگیخته می‌شوند و در اثر این برانگیختگی و جنبش، از خود نور فرابنفش تولید می‌کنند. این چراغ نسبت به سایر چراغ های گازی از نوردهی کمتری برخوردار است. همچنین به دلیل استهلاکی که دارد، طول عمر چندان زیادی نیز ندارد.برای دانستن طرز کار چراغ های خیابانی خورشیدی این مطلب را مطالعه کنید.

 

 

  •  چراغ بخار سدیم: چراغ سدیم یکی از محبوب ترین چراغ های گازی می باشد و به مانند چراغ های جیوه ای است. این چراغ در رنگ و شدت نور تولید شده با چراغ بخار جیوه تفاوت دارد. خود چراغ های سدیم نیز به دو مدل چراغ کم فشار و پرفشار تقسیم می‌شود. تفاوت این دو مدل در این است که طیف نوری در چراغ  سدیم پرفشار بسیار بیشتر است و به جز نور زرد رنگ، می‌توان نورهای طلایی را نیز مشاهده کرد.
  • لامپ متال هالید: متال هالید یک نوع نمک است که به راحتی با مواد شیمیایی مختلف ترکیب می شود. این چراغ ها نیز به دلیل اینکه در خود جیوه و کمی نمک سدیم، ایندیوم و تالیوم دارند، به این نام خوانده می شوند. رنگ نور لامپ متال هالید در ابتدا کاملا زرد است، اما بعد از گذشت زمان و تبخیر شدن متال هالید،‌ بیشتر زمینه سفید پیدا می‌کند. این لامپ جزو لامپ های پرخطر است؛ زیرا به دلیل وجود مواد شیمیایی در آن، در صورت ترکیدگی منجر به آسیب رساندن به افراد حاضر در محل می شود.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاثیر نورپردازی بر معماری فضای سبز این صفحه را مطالعه کنید.
  • لامپ زنون: یکی از انواع لامپ های پر قدرت و پر نور گازی می باشد که استفاده زیادی نیز از آن می شود. این لامپ ها همان فلش دوربین های قدیمی هستند. از این لامپ در نور چراغ جلوی برخی خودرو ها نیز استفاده می شود. این لامپ‌ها در دسته انواع لامپ‌های گازی با تخلیه بالا قرار دارند و تا ۵۰ درصد نور بیشتر از لامپ‌های معمولی تولید می‌کنند.

لامپ ال ای دی چیست؟ 

ال ای دی مخفف light emitting diode  می باشد و به لامپ های کم مصرف موجود در بازار گفته می شود. این لامپ ها به وسیله دیود هایی که دارند، منجر به تولید نور می گردند. همچنین راندمان این لامپ ها بسیار بالا بوده و حدود ۹۰ درصد انرژی الکتریکی دریافتی را به نور تبدیل می کنند. این لامپ ها عموما نور سفید تولید می کنند و منجر به ایجاد فضای روشنایی به مانند روز می گردند.

به همین دلیل آلودگی نوری آن ها نیز بسیار پایین است و هیچ گونه آسیبی به چشم نمی رسانند. این لامپ ها در انواع مختلف برای مصارف زیادی تهیه و تولید می شوند. امروزه در نورپردازی شهری و چراغ های خیابانی نیز به وفور از این نوع چراغ استفاده می شود. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید انواع چراغ های دیواری داخل ساختمان با ما تماس بگیرید.

تفاوت چراغ های خیابانی گازی و ال ای دی

  1.  طول عمر: چراغ های گازی دارای استهلاک بیشتری هستند و به دلیل اصطکاکی که در آن ایجاد می شود، طول عمر پایین تری دارند. اما چراغ های ال ای دی دارای طول عمر بالا هستند. همچنین در صورت خراب شدن دیود های آن، امکان تعمیر آن وجود دارد و با تعویض دیود، چراغ دوباره می تواند روشن شود. 
  2. هزینه نگهداری: اکثر چراغ های گازی، امکان تعمیر را ندارند و پس از سوختن باید بطور کامل تعویض شوند. این امر موجب افزایش هزینه های نگهداری آن ها می گردد. در حالی که چراغ های ال ای دی خیلی کمتر خراب می شوند و امکان تعمیر نیز دارند. 
  3. صرفه جویی انرژی: چراغ های ال ای دی دارای رده انرژی A++ هستند و درصد بالایی از انرژی را به نور تبدیل می کنند. لامپ های گازی نسبت به لامپ های ال ای دی، راندمان پایین تری دارند و انرژی بیشتری مصرف می کنند. 
  4.  نوردهی بیشتر: برخی از لامپ های ال ای دی نوردهی کمتری دارند و مناسب چراغ های خیابانی نیستند. به همین دلیل باید لامپ ال ای دی انتخاب شود که از لامپ های گازی نور دهی بیشتری داشته باشد. 

برای دانستن تفاوت چراغ های led و smd این مطلب را مطالعه کنید و برای خرید با ما تماس بگیرید.

لامپ های ال ای دی مصرف انرژی کمتری دارند و از کیفیت ساخت بالاتری برخوردار هستند. توصیه می شود برای نورپردازی حیاط ویلا ها و کوچه و خیابان، بجای لامپ گازی از لامپ ال ای دی استفاده شود. اما اگر شما به دنبال استفاده از لامپ گازی هستید، می توانید از طریق سایت روشنایی پارس آن را تهیه کنید. این سایت تمامی چراغ های خیابانی و منزل، در مدل های گازی، کم مصرف ال ای دی و اس ام دی را موجود دارد. لامپ های عرضه شده توسط روشنایی پارس دارای کیفیت بالایی هستند و همچنین دارای ضمانت می باشند. 

برای انتخاب تجهیزات روشنایی شهری و مشاوره می توانید با ما در تماس باشید.