چراغ های خیابانی خورشیدی چگونه کار میکند؟

در این بخش با هم به بررسی طرز کار چراغ های خیابانی خورشیدی می پردازیم. روشنایی خیابان ها یکی از مهم‌ترین معضلات مسئولان شهرها است. هویت شهر در شب، در گرو چراغ های خیابانی می باشد. اما امروزه جهان به دلیل افزایش جمعیت با کمبود انرژی مواجه است. انرژی بر یکی از مهم ترین انرژی های مورد نیاز برای زندگی می باشد. برق به وسیله سوزاندن سوخت در نیروگاه ها تولید می گردد.

برای دریافت قیمت و خرید انواع چراغ خیابانی آرورا با ما تماس بگیرید.

اما در چند دهه گذشته با اختراع پنل خورشیدی، امکان تولید برق به وسیله انرژی خورشید نیز فراهم شده است. این پنل ها در ابتدا بسیار بزرگ بودند و محیط گسترده ای را تصرف می کردند. اما اکنون پنل های کوچکی تهیه و تولید شده است که امکان نصب بر روی انواع چراغ را دارا می باشد و این چراغ ها از پنل خورشیدی استفاده می کند تا برق مورد نیاز خود را تولید کنند. چراغ های خیابانی خورشیدی یکی از انواع چراغ ها هستند.

روشنایی پارس یکی از عرضه کنندگان انواع چراغ ها از جمله چراغ های خورشیدی می باشد‌. در این بخش، چگونگی کار کردن چراغ های خیابانی خورشیدی برای شما بیان می شود. شما پس از آشنایی کامل با نحوه کارکرد این چراغ ها، می توانید آن ها را از طریق سایت روشنایی پارس خریداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاثیر نورپردازی بر معماری فضای سبز این صفحه را مطالعه کنید.

طرز کار چراغ های خیابانی خورشیدی

چراغ خورشیدی چیست؟ 

پیش از اینکه بدانیم طرز کار چراغ های خیابانی خورشیدی چگونه است باید بدانیم که اصلا چراغ خورشیدی چیست؟ چراغ‌های خورشیدی Solar Lights، چراغ هایی هستند که از لامپ های LED، صفحه های خورشیدی فتوولتاییک و باتری ‌های قابل شارژ تشکیل شده ‌اند. به زبان ساده، چراغ خورشیدی، چراغی است که انرژی مورد نیاز برای تولید نور را از طریق خورشید جذب می کند.

این چراغ ها ذرات نور خورشید را مستقیما به برق تبدیل کرده و یا در لحظه استفاده می کنند و یا در باتری خود ذخیره می کنند و در ساعات معین به مصرف آن می پردازند. این چراغ ها در خیابان ها بر روی پایه های بلندی قرار می گیرند و پنل های بزرگتری نسبت به نوع قابل حمل دارند که علاوه بر جذب بیشتر انرژی خورشید، برق مورد نیاز لامپ های خیابان را تامین کنند. بطور کلی استفاده از این نوع چراغ ها به دلیل عدم نیاز به برق شهری، بسیار مقرون به صرفه می باشد. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید انواع چراغ های دیواری داخل ساختمان با ما تماس بگیرید.

نحوه کار چراغ های خیابانی خورشیدی

طرز کار چراغ های خیابانی خورشیدی مبتنی بر اثر فتوولتاییک است. قلب این چراغ ها، سلول های خورشیدی هستند که وظیفه تبدیل نور خورشید به برق را برعهده دارند. سلول های خورشیدی همان پنل های تیره رنگی هستند که می توانید در بالای چراغ های خورشیدی مشاهده کنید. این سلول ها از لایه سیلیکونی کریستالی مواد و شیمیایی مختلف ساخته می شوند.

به این دلیل این سلول ها فضایی با بار مثبت و الکترون هایی با بار منفی دارند. وقتی انرژی خورشید به این پنل می تابد، به الکترون ها انرژی وارد می کند و آن ها را به سمت بار مثبت سوق می دهد. این کار موجب به وجود آمدن جریان می شود. سپس این جریان به وسیله سیم هایی که در پنل خورشیدی وجود دارد، به باتری منتقل و در آن جا ذخیره می شوند. و در زمانی که شب می شود این فرایند متوقف می گردد. 

برای دریافت قیمت و خرید انواع چراغ خیابانی ژوپیتر با ما تماس بگیرید.

در انجام این فرایند باید به نکاتی نیز توجه کرد. اولین نکته این است چراغ های خورشیدی باید به اندازه کافی در معرض پرتوهای خورشید قرار بگیرند تا باتری آنها به صورت کامل شارژ شود. این بدان معنی است که شما باید این چراغ ها را در مکانی با نور مناسب نصب کنید تا مطمئن شوید که در طول روز پنل های آنها با سایه اجسام دیگر (درختان، بوته ها، دیوارهای خانه و غیره) پوشانده نمی شوند.

در ضمن نمی توانید انتظار داشته باشید که چراغ های خورشیدی در تمام فصول از یک نوع باتری استفاده کنند. به عنوان مثال در طول زمستان روزها کوتاه تر هستند و این بدان معنی است که پنل های خورشیدی مانند تابستان در معرض نور خورشید قرار ندارند. در ضمن فراموش نکنید که بارش برف می تواند روی سلول های خورشیدی را بپوشاند و مانع از رسیدن نور خورشید به آنها شود. 

برای دانستن تفاوت چراغ های led و smd این مطلب را مطالعه کنید و برای خرید با ما تماس بگیرید.

مزایای استفاده از چراغ های خورشیدی

1. صرفه جویی انرژی: همانطور که گفته شد، این چراغ ها از انرژی خورشیدی، برق مورد نیاز خود را تامین می کنند. بنابراین نیازی به برق شهری ندارند و در مصرف برق صرفه جویی می‌کنند. در نتیجه هزینه ها نیز نسبت به استفاده از چراغ های معمولی کاهش می یابد. 

2. عدم استفاده از سیم: پنل این چراغ ها بر بالای آن ها قرار دارد و هر کدام پنل مستقل و مخصوص به خود را دارند. این عمر باعث می شود نیازی به سیم کشی در خیابان ها نباشد و چهره شهر زیباتر می شود. 

3. عدم نیاز به نگهداری و تعمیرات زیاد: این چراغ ها بسیار کم خرج بوده و نیاز به نگهداری خاصی ندارند و فقط کافی است در طول سال به خصوص در پاییز و زمستان، پنل های آن تمیز شوند و برف و باران را از روی آن پاک کنید. این عمل نیز صرفا برای بهتر رسیدن پرتو خورشید به پنل انجام می گیرد.

4. سازگاری با محیط زیست: این چراغ ها نیازی به برق شهری ندارند و از آن جایی که برق شهری با سوزاندن سوخت و ایجاد آلودگی تولید می شود، این چراغ ها به تولید آلودگی کمتر کمک می کنند و سازگار با محیط زیست هستند. در حالت استفاده از این چراغ ها، شما از یک منبع انرژی نامحدود استفاده می کنید و این بدان معنی است که تا زمانی که خورشید می تابد می توانید از آن انرژی بگیرید. این چراغ ها از طیف گسترده نور خورشید و طول موج نور مستقیم آن، به عنوان یک منبع انرژی تجدیدپذیر استفاده می کنند.

برای انتخاب تجهیزات روشنایی شهری و مشاوره می توانید با ما در تماس باشید.

چراغ های خورشیدی یکی از بهترین چراغ ها در مصارف شهری و خانگی هستند. این چراغ ها با استفاده از پنل خود انرژی خورشیدی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. از این رو بسیار مقرون به صرفه و کم هزینه هستند. همچنین نگهداری از آن ها بسیار آسان است. روشنایی پارس، عرضه کننده انواع چراغ های خورشیدی در ابعاد و اندازه های مختلف مناسب برای حیاط ویلا ها، دیوارهای بیرونی خانه، خیابان ها و… می باشد. شما می توانید متناسب با نیاز خود، انواع چراغ های خورشیدی را از طریق این سایت خریداری کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد جنس معابر شهری با ما در تماس باشید.