لامپ بلک لایت چیست؟ امروزه با پیشرفت فناوری لامپ های بسیاری ساخته می شود که یکی از انواع آن، لامپ بلک لایت است. این لامپ ها نوعی لامپ تخصصی هستند، زیرا از محدوده دید انسان خارج هستند. به طور طبیعی چشم انسان توانایی دید طیف رنگی بین 400 الی 700 نانومتر را دارد و طیف رنگی بیشتر از این تعداد را نمی تواند ببیند. 

لامپ بلک لایت نوعی نور فرابنفش یا UV اس که با چشم غیر مسلح دیده نمی شود اما در صورت تابیدن به ترکیبات رنگی خاصی که عمدتاً حاوی فسفر هستند شروع به درخشیدن می کنند. لامپ بلک لایت بیشتر در مهمانی ها و تولدها استفاده شده و باعث ایجاد هیجان در این گونه فضاها می شود. البته از این لامپ در محل جرم و جنایت، صنعت پزشکی و اتاق های گیمینگ نیز استفاده می شود. شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید تا انتهای این مطلب همراه روشنایی پارس باشید.

برای دریافت قیمت و خرید انواع چراغ پروژکتور با ما تماس بگیرید.

تاریخچه لامپ بلک لایت چیست؟

لامپ بلک لایت یا لامپ سیاه یکی از اختراعات ویلیام اچ بایلر در سال ۱۹۳۵ است، بایلر در زمینه ابزارهای شب تاب و نورافشان اختراعات زیادی داشته که یکی از مهم ترین آنان، لامپ بلک لایت است. ویلیام اچ بایلر بعد از این اختراع در سال ۱۹۳۷ از دانشگاه میزوری مدرک دکترای خود را دریافت نمود و بعد از آن در شرکت جنرال الکتریک به عنوان مخترع و دانشمند تحقیقاتی شروع به کار کرد.

منظور از لامپ بلک لایت چیست؟

اگر بخواهیم تعریف مناسبی برای موضوع “لامپ بلک لایت چیست” بیان کنیم می توان گفت که، به طور کلی در لامپ های مهتابی و معمولی لایه ای درونی وجود دارد که از ترکیب مایع ای سفید و جیوه تشکیل می شود، این موضوع باعث جلوگیری از پخش نور فرابنفش می شود. اما در لامپ های بلک لایت یا لامپ سیاه از مایع سفید استفاده نشده و تنها از گاز جیوه استفاده می کنند. 

لامپ بلک لایت نور فرابنفش را به محیط می تاباند و این نور توسط ابزار و موادی که دارای فسفر هستند جذب شده و به نور مرئی تبدیل می شود،  دندان ها و ناخن ها که به طور طبیعی دارای فسفر هستند در این نور درخشان شده و توسط چشم انسان قابل دیدن هستند. لامپ بلک لایت دارای طول موج 390 نانومتری است که همانطور که می دانید این نور با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیست. در اکثر مواد جنس بدنه لامپ بلک لایت از آلومینیوم است تا از افزایش حرارت جلوگیری کند. موارد ذکر شده تعریف مناسبی از “لامپ بلک لایت چیست” است.

برای خرید انواع پروژکتور اس ام دی با ما در تماس باشید.

منظور از لامپ بلک لایت چیست؟

کاربرد لامپ بلک لایت چیست؟

در این قسمت روشنایی پارس که یکی از تولید کنندگان انواع لامپ های بلک لایت است به بررسی کاربردهای این لامپ می پردازد:

پرونده های قضایی

در این گونه پرونده ها که نیاز به بررسی محل جرم و جنایت است با استفاده از لامپ بلک لایت می توان ناخن، مو، عرق دست، آثار عطسه و براق دهان را دید و از آن در تشخیص متهم استفاده نمود.

استفاده در قالیشویی های بزرگ

ادرار حیوانات و کودکان با استفاده از لامپ بلک لایت به خوبی مشخص شده و قالی شویی ها می توانند با استفاده از آن قالی مورد نظر را به خوبی تمیز کنند.

تبلیغات

برای جلب توجه و بهتر دیده شدن تابلوها در خیابان ها و استادیوم ها از لامپ های بلک لایت استفاده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید چراغ خیابانی با ما در تماس باشید.

پیدا کردن حیوانات

برای پیدا کردن حیوان خاصی در جنگل می توان از این لامپ ها استفاده نمود زیرا مو و ترشحات بیولوژیکی حیوانات زیر نور فرابنفش درخشان و قابل دیدن می شود.

استفاده در صنعت پزشکی و دندان

پزشکان بخصوص متخصصان زیبایی برای تشخیص نوع پوست و مشکلات آن از دستگاه هایی که شامل بلک لایت هستند استفاده می کنند. در دندان پزشکی نیز برای انجام کارهای تخصصی دندان از بلک لایت استفاده می شود.

استفاده در نیروی انتظامی برای جعل اسناد و اسکناس تقلبی

این لامپ علاوه بر کمک به تشخیص اسناد جعلی توانایی نشان دادن اسکناس تقلبی را نیز دارد.

استفاده در هتل ها

برای نظافت در هتل های چند ستاره معمولا از بلک لایت استفاده می شود تا مطمئن شوند فضا مورد نظر و همچنین ظروف مصرفی تمیز هستند. موارد نام برده به خوبی موضوع “لامپ بلک لایت چیست” را به نمایش می گذارد.

برای اطلاع از نحوه ی سفارش چراغ خیابانی ضد انفجار با شماره های سایت در تماس باشید.

اهمیت شناخت لامپ بلک لایت چیست؟

لامپ های بلک لایت یکی از لامپ های فرابنفش است که با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیستند، این لامپ ها با تابیدن به موادی که فسفر دار هستند با درخشش آن ها باعث دیده شدن می شوند. امروزه استفاده از لامپ بلک لایت بخصوص در تولدها بسیار افزایش یافته است. شما می توانید برای اطلاع از موضوع “قیمت لامپ بلک لایت چیست”، می توانید به سایت روشنایی پارس مراجعه کنید.