برای دانستن نحوه محاسبه روشنایی معابر این مطلب را مطالعه کنید. روشنایی و نور همیشه جزء نیازهای اصلی انسان ها بوده است. چراغ های خیابانی یکی از منابع مهم روشنایی در شهرها هستند. تحقیقات نشان داده است رانندگی در ساعاتی که نور خورشید کمتر است بسیار حادثه آفرین تر از ساعات روز می‌باشد.

تنها ۲۵ درصد از سفرها در ساعات شب انجام می‌شود، با این حال ۴۰ درصد از تصادفات منجر به مرگ و جراحت در این زمان صورت می‌گیرد. تامین روشنایی مطلوب خیابان‌ها و جاده ها باعث افزایش قدرت دید و آرامش بصری رانندگان، موتورسواران و عابران پیاده می‌گردد؛ که این امر کاهش بسیاری از تصادف‌های رانندگی هنگام تاریکی هوا را در پی دارد. همراه سایت روشنایی پارس باشید تا با نحوه محاسبه روشنایی معابر با استفاده از چراغ خیابانی آشنا شوید.

برای اینکه بدانید کدام جنس چراغ خیابانی بهتر است به این مطلب مراجعه کنید.

نحوه محاسبه روشنایی معابر

چراغ خیابانی چیست؟

شاید یکی مهم ترین ابزارهای موجود در خیابان؛ چراغ های خیابانی باشند. این چراغ ها تضمین کننده امنیت افراد در شهرها به خصوص در شب هستند. چراغ خیابانی یک چراغ نوری یکپارچه ای است که از دیودهای ساطع کننده نور Light Emitting device (LED) به عنوان منبع نور خود استفاده می کند.

این محصول به عنوان چراغ یکپارچه شناخته می شود چرا که در اغلب موارد، نورافکن و تمامی قطعات به کار رفته، به صورت یکپارچه بوده و از هم جدا نمی شوند. در هنگام تولید چراغ خیابانی، LED بر روی یک پنل چسبانده می شود و سپس همراه با یک هیت سینک (پایین آورنده حرارتی- خنک کننده) به پنل LED مونتاژ می شود و یک لامپ نورافکن یکپارچه تولید می کند.

برای دیدن عوامل موثر بر طول عمر مفید چراغ های خیابانی این مطلب را مطالعه کنید.

نحوه محاسبه روشنایی معابر 

برای محاسبه روشنایی معابر با استفاده از چراغ خیابانی اولین قدم برای محاسبه ی روشنایی  مناسب و ایده آل برای محیط این است که باید مساحت فضا را به دست بیاوریم.
دومین کاری که باید برای بدست آوردن نور مورد نیاز یک فضا انجام دهیم این است که باید  مقدار روشنایی مورد نیاز  که در فضا لازم است را محاسبه بکنیم.

برای اینکه بدانید دلیل چشمک زدن چراغ های خیابانی ال ای دی چیست این مطلب را مطالعه کنید.

کندل متر : به فاصله ی یک متری نور از منبع خود کندل متر گفته می شود. برای مثال ، میزان نوری که در اتاق خواب شما مورد نیاز است نباید در حدی باشد که مانع خواب شما شود و نباید شدت خیلی بالایی داشته باشد اما نور لازم و کافی ای برای محیطی که قرار است در آن دوخت و دوز انجام شود، شدت بسیار بالاتری نیاز خواهد داشت.

برای محاسبه روشنایی معابر با چراغ خیابانی نیز از همین فرمول استفاده می شود. برای محاسبه لومن مورد نیاز،باید مساحت فضا را در مقدار کندل-متر مورد نیاز آن فضا ضرب کنید.

برای اینکه در مورد مزیت استفاده از چراغ خیابانی در نورپردازی شهری بیشتر بدانید می توانید این مطلب را مطالعه کنید.


مورد دیگری که در محاسبه روشنایی با استفاده از چراغ خیابانی باید به آن توجه شود، این است که این روشنایی به حدی نباشد که منجر به آلودگی نوری شود. زیرا در اینصورت تمام محاسبات اشتباه می باشد و هزینه ‌ی زیادی که صرف نورپردازی خیابان شده است به هدر می رود. از این رو مهندسان در محاسبه روشنایی با استفاده از چراغ خیابانی، پارامتر هایی که منجر به آلودگی نوری می شوند را در نظر می گیرند و آن ها را از محاسبات خود حذف می کنند.

برای اینکه بدانید تفاوت چراغ های خیابانی گازی و ال ای دی چیست این مطلب را مطالعه کنید.

امروزه چراغ های خیابانی باعث پیشگیری از انواع جرائم و تصادفات می شوند. با روشن بودن معابر توسط چراغ های خیابانی شهر ها در شب نیز دارای امنیت هستند. در این مطلب توضیحاتی در مورد نحوه محاسبه روشنایی معابر با استفاده از چراغ خیابانی داده شد. شما می توانید برای تهیه و خریداری انواع چراغ های روشنایی خیابانی، به سایت روشنایی پارس که یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه چراغ ها و تجهیزات روشنایی می باشد مراجعه کرده و چراغ های خیابانی را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید.

برای دریافت قیمت و خرید انواع چراغ خیابانی آرورا با ما تماس بگیرید.