چراغ خیابانی COB چیست؟ در واقع COB مخفف “chip on board” چراغ سی او بی یا چیپ های روی برد ، تکنولوژی جدیدی از چیدمان چیپ های LED ( تراشه های ال ای دی) روی صفحه یا همان برد روی پایه ای فلزی می باشد. در این روش بر خلاف بردهایی با فناوری گذشته و استاندارد مانند SMD LED ها، اتصال تراشه ها به شدت فشرده و کوچک شده اند. به این صورت چیپ های COB مانند یک پنل LED یک تکه، به صورت یکنواخت روشن می شوند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چراغ خیابانی پایه دار با ما در ارتباط باشید.

 مزایای چراغ خیابانی COB چیست؟ 

به نظر شما مزایا چراغ خیابانی COB چیست؟ همانطور که می دانید ال ای دی LED ها به عنوان یک محصول فناوری جدید دارای بازده نوری خوب و طول عمر فوق العاده ای هستند.مشکل اصلی لامپ های ال ای دی این است که در سایز کوچکی نور فوق العاده زیادی از خود منتشر می کنند و این باعث می شود که نور این منابع نوری به نسبت منابع نوری گذشته همچون لامپ های فلورسنت دارای درخشندگی بیشتری باشند که این خود باعث آزار بصری مخاطب می گردد.

 یک راه حل برای این مورد قرار دادن یک پوشش پخش کننده نور است، ولی این پوشش باعث هدردهی نور می شود. چراغ های خیابانی COB این مشکلات را ندارند در نتیجه به نظر شما عملکرد چراغ خیابانی  COB چیست؟ عملکرد آن ها به این صورت است که دیگر خود منبع نور در مساحت بیشتری نور تولید می کند و این باعث خیرگی کمتری نسبت به منابع ال ای دی می شود. در عین حال نیازی به پوشش خارجی نیز ندارد و این باعث جلوگیری از هدر رفت نور می شود. 

برای ثبت سفارش چراغ خیابانی پروژکتور با شماره های درج شده تماس بگیرید.

3 ویژگی چراغ خیابانی COB چیست؟

  •  راندمان بالا چراغ های مجهز به چیپ های LED COB، ضمن صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی دارای راندمان بالاتری نسبت به خانواده های مختلف LED مانند SMD LED ها ، پاور ال ای دی ها و … می باشند.  
  • فشرده تر شدن چیپ افزایش خروجی لومن در هر متر مربع به علت کوچکتر شدن چیپ های COB نسبت به تکنولوژی های استاندارد دیگر.
  • تولید گرمای کمتر به واسطه چراغ خیابانی COB چیست؟ چراغ ها یا لامپ های COB گرمای کمتری نیز ایجاد می کند، این امر سبب کوچکتر شدن قطعات هیت سینک یا خنک کننده شده واز وزن کلی چراغ کاسته و باعث کوچکتر شدن فضای اشغال شده چراغ می شود. 

عنصرهای خاص هر کارخانه، رقابت تولیدکنندگان در بالا بردن ویژگی های چیپ های سی او بی، ضمن بالا بردن کیفیت و قیمت این نوع چراغ ها طول عمر این لامپ ها را به شکلی محسوس بالاتر برده است. ضمن اینکه استفاده از هیت سینک های مناسب و سرامیک (سرامیک عمدتا در برندهای معتبر استفاده می شود) نقش بسزایی در افزایش کارایی و طول عمر چراغ ها ایفا می کنند. 

برای آشنایی بیشتر با چراغ خیابانی باغی به واتس آپ ما پیام دهید.

 مزایای چراغ خیابانی COB چیست

اهمیت استفاده چراغ خیابانی COB چیست؟

منبع نوری COB با تکنولوژی فلیپ چیپ همانطور که اشاره شد یکی از مشکلات سی او بی ها دفع حرارت در آنها بود. در ساختمان سی او بی های معمولی پیوند N و P فاصله زیادی تا محل دفع حرارت داشت، لذا این مسئله باعث تلفات بیشتر و بهره وری کمتر در چیپ سی اوبی می شد، دانشمندان صنعت روشنایی، تکنولوژی فلیپ چیپ را در ال ای دی ها نیز پیاده نمودند. محل تولید حرارت که در حقیقت همان نقطه اتصال پیوند در ال ای دی می باشد را به محل دفع حرارت نزدیک نمودن و از اینرو بهره وری در سی او بی با این تکنولوژی بهبود پیدا نمود.

جهت ثبت سفارش چراغ خیابانی ال ای دی به راه های ارتباطی درج شده مراجعه کنید.

راندمان پیشرفت در چراغ خیابانی COB چیست؟ این تکنولوژی هنوز در حال پیشرفت است و آخرین درجه بهبود در طراحی است که در انتقال حرارت از نقطه پیوند به بیرون بسیار خوب عمل نموده و راندمان سی او بی با این تکنولوژی بسیار بالا رفته است، استفاده از این تکنولوژی باعث می شود که لومن بر وات بهتری را داشته باشیم و در توان های پایین سی او بی روشنایی بسیار خوبی از خود ساطع نماید.