تاثیر استفاده از چراغ های دیواری داخل ساختمان ها در معماری

تاثیر چراغ های دیواری ساختمان در معماری داخلی و حیاط بسیار زیاد است. چراغ ها تاثیر زیادی در زیبایی محیط زندگی و روشنایی آن دارند. از این رو چراغ های متنوعی برای استفاده در فضای داخلی محل زندگی مان یا همان فضای داخلی ساختمان ها طراحی و ساخته است. هر کدام از این چراغ ها به گونه‌ای بر معماری داخلی ساختمان ها تاثیر می گذارند.

برخی از آن‌ها پرمصرف هستند مانند لوستر های قدیمی و برخی نیز طول عمر بالا و مصرف برق پایین دارند. روشنایی پارس انواع چراغ های کم مصرف را طراحی و تولید می کند. بهتر است از چراغ های با تکنولوژی جدید برای روشنایی داخلی ساختمان ها استفاده شود. یکی از این روشنایی ها، چراغ های دیواری هستند. چراغ های دیواری نوردهی خوبی نیز دارند و باعث ایجاد روشنایی کافی در اتاق ها و نشیمن می گردند. در ادامه تاثیر استفاده از چراغ‌های دیواری در معماری داخلی ساختمان ها برای شما بیان خواهد شد.

برای دانستن تفاوت چراغ های led و smd این مطلب را مطالعه کنید و برای خرید با ما تماس بگیرید.

چراغ های دیواری داخلی ساختمان

چراغ دیواری چیست؟ 

چراغ دیواری، نوعی از چراغ هستند که پایه‌ی آن ها به دیوار های داخل ساختمان متصل می گردد. این چراغ ها هم خاصیت روشنایی دارند و هم برای دکوراتیو داخلی استفاده می شوند. شما می‌توانید متناسب با موارد استفاده در ساختمان خود، آن ها را از طریق سایت روشنایی پارس تهیه کنید.

پیشینه چراغ های دیواری به قرون وسطی بر می گردد. در آن دوره مشعل دان ها و شمع دان ها را به دیوار متصل می کردند و به زیبایی محیط و روشنایی آن کمک می شد. البته در آن دوران به دلیل چوبی بودن سقف و برخی از دیوار ها احتمال آتش سوزی وجود داشت؛ البته اکنون این نوع از چراغ ها با لامپ بوده و به صورت امن مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه چراغ های دیواری مدل و انواع مختلفی دارند و متناسب با فضایی که در آن مورد استفاده قرار می گیرند، انتخاب می شوند. 

این چراغ ها ابزار نورپردازی مهمی هستند که از نظر کاربردی و تزئینی برای اهداف متفاوتی از جمله معماری داخلی ساختمان ها به کار برده می شوند. این عناصر نورپردازی که ظاهری ظریف به دیوار ها می بخشند، نقطه ای که در آن قرار دارند را با شدت و زاویه نور متفاوتی روشن می کنند. اگر به شکل وسیع تری بخواهیم بررسی کنیم، چراغ های دیواری بر اساس اهداف کاربردی و بر اساس سبکی که در آن به کار برده می شوند دارای تنوع بسیاری هستند. 

برای انتخاب تجهیزات روشنایی شهری و مشاوره می توانید با ما در تماس باشید.

تاثیر چراغ های دیواری بر معماری داخلی ساختمان ها

از چراغ های دیواری داخل ساختمان به ندرت برای روشنایی اصلی ساختمان ها استفاده می شود و عمدتا به عنوان نمایش و دکوراتیو مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال؛ افرادی که می خواهند از تابلو های هنری در محیط زندگی شان استفاده کنند، می توانند به وسیله این چراغ ها به نورپردازی قسمت مورد نظر از دیوار که تابلو بر روی آن قرار دارد، بهره ببرند. در ادامه چند مورد از تاثیراتی که این چراغ ها بر نمای داخلی اتاق ها دارند را بررسی خواهیم کرد. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد جنس معابر شهری با ما در تماس باشید.

1. ایجاد فضایی گرم در اتاق نشیمن: یک تابلو یا المان در اتاق نشیمن باعث ایجاد زیبایی می شود. این تابلو می تواند با استفاده از چراغ های دیواری، ظاهری شیک تر و جذاب تری پیدا کند. برای ایجاد زیبایی و طراحی منحصر به فرد دیوار های داخلی ساختمان، نیاز نیست هزینه های زیادی صرف کنید. صرفا با استفاده از چند چراغ دیواری، می توانید فضایی گرم و دلنشین در اتاق نشیمن خانه‌ی خود، ایجاد کنید. روشنایی پارس انواع چراغ های دیواری مناسب اتاق نشیمن را در سایت خود موجود دارد. این چراغ ها کم مصرف بوده و از قیمت مناسبی برخوردار هستند.

2. ورودی های زیبا با چراغ های دیواری: این چراغ ها به زیبایی ورودی خانه تان کمک می کند. در دیزاین داخلی ساختمان ها، بیشتر توجهات به اتاق نشیمن است. در حالی که اولین قسمت از خانه تان که دیده می شود، ورودی آن است. بنابراین مهم است که ورودی خانه زیبا و منحصر به فرد باشد. شما با استفاده از این چراغ ها، می توانید ورودی خانه را به مکانی دلباز و زیبا تبدیل کنید. 

برای دانستن مزایا و معایب نورپردازی شهری ، این مقاله را مطالعه کنید.

3. احساس آرامش: چراغ های دیواری به دلیل نور ملایمی که دارند، می توان از آن ها در ساعات پایانی شب استفاده کرد و با کاهش نور در اتاق ها، حس آرامش را بدست آورد. این نوع چراغ ها به صورت کارشناسی شده طراحی شده اند تا با نور کم خود باعث ایجاد آرامش شوند و همچنین هیچ آلودگی نوری ای ایجاد نمی کنند. 

4. ایجاد عناصر ترکیبی با سایر انواع چراغ: در محیط کار یا اتاق نشیمن، ممکن است همواره نور سقفی کافی و لازم نباشد. چراغ های دیواری این امکان را دارند که به صورت ترکیبی با انواع چراغ های دیگر در محیط به کار گرفته شوند. شما می توانید در محیط کار خود،با استفاده از نور سفید کار خود را انجام دهید و در زمان های استراحت، از نور زرد که نزدیکترین نور به نور خورشید است بهره برید و مکانی آرام برای خود مهیا کنید.

5. هزینه کم: علاوه بر تاثیراتی که این چراغ ها بر فضای داخلی ساختمان ها دارند، بر میزان هزینه های افراد حاضر در آن ساختمان نیز اثر گذارند. این لامپ ها در حالی که اکثرا به شکل لامپ های ادیسونی هستند، اما کم مصرف می باشند و مصرف برقی در حد لامپ های LED  یا نهایتاً کمی بیشتر از آن دارند.  بنابراین در هزینه برق ساختمان صرفه جویی می شود. همچنین از قیمت خرید مناسبی برخوردار هستند و می توان با هزینه کم، آن ها را تهیه کرد.

برای دیدن کاربرد چراغ های خیابانی ، این مقاله را مطالعه کنید.

کاربرد چراغ های دیواری داخل ساختمان، بر زیبایی محیط اطراف اضافه میکند. چراغ های دیواری، از انواع چراغ هایی هستند که هم در نمای بیرونی ساختمان ها و باغ ها و هم در داخل ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

این چراغ ها بیشتر برای زیبایی و ایجاد آرامش با نور کم مورد استفاده قرار می گیرند و به ندرت برای ایجاد روشنایی از آن ها استفاده می شود. روشنایی پارس، یکی از عرضه کنندگان انواع چراغ های دیواری، سقفی، انواع لوستر، انواع لامپ و… می باشد. شما می توانید به سایت این شرکت مراجعه کنید و انواع مدل های چراغ دیواری را از سایت روشنایی پارس مشاهده کنید. سپس متناسب با نیاز محل زندگی و یا کار خود، اقدام به تهیه انواع چراغ های دیواری کنید.

اگر دوست دارید بدانید هدف از نورپردازی شهری چیست، این مقاله را مطالعه کنید.