کاربرد چراغ های خیابانی در چه جاهایی است؟

در این مقاله با هم به بررسی کاربرد چراغ های خیابانی می پردازیم. روشنایی شهرها و روستاها یکی از مواردی است که از حدود ۶۰ الی ۷۰ سال پیش در ایران به صورت جدی پیگیری می شود و تمامی مسئولان شهری به دنبال روشن تر کردن فضای شهر خود و به دنبال آن ایجاد آرامش در شب هستند.

در این امر، شهرهای بزرگ سهم بیشتر و شهرهای کوچک سهم کمتری از این روشنایی سراسری دارند. در نورپردازی شهری از انواع لامپ های روشنایی؛ مانند نورهای ریسه ای، نور های چند رنگ، نورهای لیزری و… استفاده می کنند. اما مهم ترین نقش در روشنایی شهری را انواع چراغ های خیابانی دارند. این چراغ ها خود انواع مختلفی دارند و در مکان های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند.

‎ شرکت روشنایی پارس، یکی از بزرگترین تولید کننده های چراغ های خیابانی می‌باشد. این شرکت لامپ هایی با نوردهی و بازدهی بالا تولید می کند که به صرفه جویی انرژی نیز کمک می نماید. در ادامه با مکان های مورد استفاده از چراغ های خیابانی بیشتر آشنا می شوید.

برای دریافت سایر قابلیت های چراغ خیابانی مهتابی به واتس آپ ما پیام بدهید.

کاربرد چراغ های خیابانی

انواع چراغ های خیابانی 

‎چراغ های خیابانی از اجزای مختلفی شامل بدنه، لوازم الکتریکی، لوازم اپتیکی و سایر ملزومات ساخته شده است. چراغ های خیابانی دسته بندی های متفاوتی دارند. در یک نوع از دسته بندی ها چراغ های خیابانی بر اساس نوع نوردهی تقسیم بندی می شود. در این دسته بندی چراغ ها دارای نوردهی مستقیم، نیمه مستقیم، مستقیم و غیر مستقیم، نیمه غیر مستقیم و غیر مستقیم کامل هستند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر از چراغ خیابانی مدرن با شماره های مجموعه در تماس باشید.

‎نوعی دیگر از دسته بندی انواع چراغ های خیابانی بر اساس نوع لامپ مورد استفاده در آنها است. از عمده لامپ هایی که در چراغ های خیابانی مورد استفاده قرار می گیرند، می توان به لامپ تنگستنی، جیوه ای، لامپ های سدیم و لامپ های متال هالید اشاره کرد. لامپ های تنگستنی عموماً بازدهی کمی دارند و بیشتر از آنها در بخش تزئینات استفاده می شود.

لامپ هایی که با بخار سدیم کار می کنند و به لامپ گازی نیز معروف هستند، به ‌دلیل نوردهی و طول عمر بالا، در خیابان ها مورد استفاده قرار می گیرند. لامپ های جیوه ای نیز طول عمر بالایی دارند و به وفور در امر نورپردازی شهری مورد استفاده قرار می گیرند. لامپ های متال هالید نیز دارای رنگ نور خوبی هستند و در مکان هایی که وضوح آن بسیار مهم است مورد استفاده قرار می گیرد؛ مثل اماکن ورزشی و تاریخی.

برای آگاهی از اطلاعات بیشتر در خصوص چراغ خیابانی گازی با شماره های سایت در تماس باشید.

‎شرکت روشنایی پارس تمامی چراغ های مورد نیاز نورپردازی خیابان ها را طراحی و تولید می کند. این چراغ ها علاوه بر ایجاد روشنایی منحصر به فرد دارای ضمانت نیز می باشند.

استفاده از چراغ های خیابانی در چه جاهایی کاربرد دارد ؟

کاربرد چراغ های خیابانی به دلیل اینکه مدل های آن بسیار متنوع هستند، سطح وسیعی را در بر می گیرید. چراغ های خیابانی بخش مهمی از روشنایی شهر را به عهده دارد و همانطور که از اسم آن ها پیداست عمده مکان های مورد استفاده از آن ها خیابان ها هستند. اما کارهای دیگری نیز وجود دارد که امکان استفاده از این نوع چراغ ها در آنها وجود دارد. در ادامه به معرفی و بررسی این مکان ها می پردازیم.

برای ثبت سفارش چراغ خیابانی فلزی به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.

‎1. بزرگ‌راه‌ها، خیابان ها و کوچه ها: به دلیل روشنایی زیادی که انواع چراغ های خیابانی دارند، شهرداری ها و راهداری از آنها در روشن کردن بزرگراه ها، خیابان ها و کوچه ها استفاده می کنند. این چراغ ها باعث روشن شدن این اماکن می گردند و خطرات تصادف را کاهش می‌دهند. همچنین در کوچه ها نیز موجب ایجاد آرامش و امنیت برای رهگذران خواهند شد.

‎2. پارک ها و شهربازی کودکان: پارک ها و شهربازی ها جزو اماکنی هستند که به دلیل نورپردازی زیبا و جذاب و همچنین تمایل مردم به استفاده از آنها در در ساعات پایانی شبانه روز، بیشتر در شب مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو لازم است نوردهی و روشنایی مناسبی نیز داشته باشند. به همین دلیل علاوه بر استفاده از نورپردازی تزیینی، از انواع چراغ های خیابانی نیز برای روشنایی آنها استفاده می شود. 

برای ثبت سفارش چراغ خیابانی پروژکتور با شماره های درج شده تماس بگیرید.

‎3. اماکن عمومی پر رفت و آمد: یکی دیگر از مکان هایی که چراغ های خیابانی مورد استفاده قرار می گیرد، اماکنی است که در تمامی ساعت شب، عبور و مرور در آن در جریان است. مانند پیاده رو ها. در پیاده رو ها از چراغ های خیابانی با پایه های کوتاه تر نسبت به خیابان و بزرگ‌راه ها استفاده می‌شود. این چراغ ها اغلب از نوع هالیدی و نیمه مستقیم یا غیر مستقیم هستند که نور زیبا و خوبی از خود منتشر می‌کنند و در عین حال به چشم افراد آسیبی وارد نمی‌کنند و شعاع دید آنها را کاهش میدهند.

‎4. محوطه باغ تالار ها و ویلاها: اگر شما نیز از افرادی که به دنبال ایجاد روشنایی خوب و نور دهی بالا در حیاط ویلایی خود برای استفاده راحت و ایجاد امنیت هستید، می توانید از چراغ های خیابانی استفاده کنید. همچنین در محوطه تالار ها بدلیل نیاز به روشنایی مناسب برای پذیرایی، عبور و مرور و… نیاز است از چراغ های خیابانی استفاده شود. استفاده از چراغ های خیابانی قدیمی، هزینه های زیادی نیز در پی دارد. شرکت روشنایی پارس، انواع چراغ های خیابانی کم مصرف را تهیه و تولید کرده است که قابلیت استفاده آسان و کم هزینه در حیاط خانه، ویلا و تالارهای پذیرایی را دارا می باشد.

برای آشنایی بیشتر با چراغ خیابانی باغی به واتس آپ ما پیام دهید.

هزینه چراغ های خیابانی

‎اینکه استفاده از چراغ های خیابانی هزینه‌بر است، امری بدیهی می‌باشد. چراغ های قدیمی خیابانی، عمر کم و مصرف زیادی دارند که استفاده شخصی از آنها مقرون به صرفه نیست. اما با پیشرفت تکنولوژی و تولید لامپ های LED  این امکان فراهم شده که از چراغ های خیابانی در هر مکانی استفاده شود.

این چراغ ها موجب کاهش هزینه برق تا چهار الی شش برابر می شود. روشنایی پارس بزرگترین تولید کننده انواع چراغ های خیابانی کم مصرف است که شرایط استفاده از آن را برای همگان فراهم کرده است.

سخن پایانی

کاربرد چراغ های خیابانی بسیار زیاد است. چراغ های خیابانی یکی از پراستفاده ترین چراغ ها در امر نورپردازی شهری محسوب می‌شوند. این چراغ ها در انواع مختلف موجود هستند و نور را بصورت مستقیم یا غیر مستقیم به سطح مورد نظر می‌تابانند.

مدل های قدیمی این چراغ ها بسیار پرمصرف است و طول عمر کوتاهی دارد. به همین دلیل استفاده از آن مقرون به صرفه نیست. اما مدل های جدید این نوع چراغ ها که توسط شرکت روشنایی پارس تهیه و تولید شده است، مناسب استفاده در خیابان، کوچه، پارک، تالار و حیاط ویلا می‌باشد. شما می توانید چراغ های کم مصرف خیابانی را از نمایندگی ها و یا وب سایت شرکت سفارش دهید.

اگر دوست دارید بدانید هدف از نورپردازی شهری چیست، این مقاله را مطالعه کنید.