چراغ خیابانی ضد انفجار را می توان ایمن ترین و بی خطرترین نوع چراغ خیابانی دانست. این چراغ ها دارای طراحی خاصی هستند. خروج گرما از آن ها یکی از اصول کلیدی در طراحی این چراغ ها می باشد. بروز حوادث ناگوار در اثر انفجار  انواع چراغ خیابانی بارها و بارها حوادث تلخی را رقم زده.

به ویژه در مناطقی که شرایط جوی تحت تاثیر گازهای اسیدی، بخارات شیمیایی و گرد و غبار غلیظ و آلودگی قرار دارد.

از چراغ خیابانی ضد انفجار در کارخانه های پتروشیمی و صنعت نفت و گاز استفاده فراوانی می شود. مناطقی که مستعد انفجار هستند و تراکم گازهای شیمیایی در آنجا بالاست نیاز به نصب چراغ های خیابانی ضد انفجار دارند.

چراغ خیابانی ضد انفجار دارای گواهی و استانداردهای معتبر بوده و استفاده از آن ها در صنایع مختلف متداول است.

از جمله مزایای استفاده از چراغ خیابانی ضد انفجار می توان به انعطاف پذیری بالای آن ها اشاره کرد که می توان هر نوع منبع نوری را در آن ها جایگذاری نمود.

استفاده از لامپ های LED، SMD، COB و حتی لامپ های بخار سدیم و متال هالید و بخار جیوه در چراغ خیابانی ضد انفجار امکانپذیر می باشد با این حال برای افزایش و ارتقای سطح ایمنی در این چراغ ها بهتر است سراغ منابع نوری همچون LED و SMD رفت.

چراغ خیابانی ضد انفجار در برابر شوک های مکانیکی بسیار مقاوم بوده و لامپ آن ها به هیچ عنوان دچار ترکیدگی و انفجار نمی شود. از آنجایی که لامپ های LED از خود گاز مضر ساطع نمی کنند بهرین انتخاب برای چراغ خیابانی ضد انفجار هستند.

از دیگر مزایای استفاده از چراغ خیابانی ضد انفجار مقاومت بالای این چراغ ها در برابر خوردگی ناشی از اکسید شدن و واکنش دهی با گازهای اسیدی و شیمیایی می باشد.

چراغ های خیابانی ضد انفجار را می توان در خیایان ها و معابر نصب کرد بدون اینکه از بابت انفجار ناگهانی چراغ نگرانی داشت. شدت نور این چراغ ها بستگی به منبع نوری دارد. در برخی از انواع چراغ خیابانی ضد انفجار همچون چراغ های پروژکتور شدت نوردهی بسیار قوی می باشد.

برای اطلاع از سایر قابلیت های و ثبت سفارش  چراغ خیابانی لاله زار با شماره سایت در تماس باشید.

خرید چراغ خیابانی ضد انفجار

هدف اصلی از خرید چراغ خیابانی ضد انفجار را می توان نصب این چراغ ها در راهروها، راه پله ها، انبار کارخانه ها، محوطه کارخانه ها، معابر و خیابان ها، سکوهای نفتی، میدان های نفتی، پمپ بنزین ها، ایستگاه های CNG، کارخانه های پتروشیمی و الکل سازی، پالایشگاه ها و مناطق حساس دانست.

این چراغ ها می توانند ایمنی را به شکل قابل توجهی در فضا برقرار سازند. این چراغ ها باید در حضور گازهای هیدروژن و استیلن استفاده شوند.

چراغ خیابانی ضد انفجار دارای طراحی های مختلفی هستند. این چراغ ها را با عناوین اختصاری EX، DE و IIC مطرح می کنند که نشان از ضد انفجار و ضد جرقه بودن چراغ ها و همچنین ایمنی مضاعف آن ها دارد. از طرفی می توان گروه گازی که چراغ در برابر آن ها مقاوم است را شناسایی کرد. IIC به معنای مقاومت چراغ در برابر گازهایی با میل بالا به احتراق همچون هیدروژن می باشد.

عنوان اختصاری T نیز کلاس دمایی چراغ های خیابانی ضد انفجار را نشان می دهد. به عنوان مثال T6 نشان از عدم بالا رفتن دمای چراغ در حین کار کردن بیش از دمای T6 را دارد که حدودا 85 درجه سانتیگراد است.

با خرید چراغ خیابانی ضد انفجار می توان زوایای مختلفی به چراغ داد و نورپردازی های مختلفی با زوایای گوناگون در محیط ایجاد کرد.

این چراغ ها می توانند دارای آژیر و زنگ خطر نیز باشند. انواع چراغ خیابانی ضد انفجار شامل چراغ های آویز، چراغ پروژکتوری، چراغ زاویه دار، چراغ آژیر دار، چراغ فلورسنت و چراغ LED می شود.

با خرید چراغ خیابانی ضد انفجار می توان آن را در مناطق گازی IIB، IIA و IIC نصب نمود. جنس بدنه چراغ خیابانی ضد انفجار عمدتا از آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، پلی استر و پلاستیک می باشد و دارای درجه حفاظت بالایی ست چرا که باید در برابر عوامل خورنده مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

قیمت چراغ خیابانی ضد انفجار

چراغ خیابانی ضد انفجار دارای انواع مختلفی می باشد. تنوع در پارامترهای این چراغ ها منجر به تنوع در قیمت آن ها شده است. قیمت چراغ خیابانی ضد انفجار را می توان متاثر از عواملی چون نوع ZONE، گواهینامه های معتبر، مناطق گازی تحت پوشش، درجه حفاظت، شدت نورپردازی، جنس بدنه، نوع منبع نور، کلاس دمایی تحت پوشش،  استانداردهای حفاظت، توان مصرفی، طراحی چراغ، برند و کشور سازنده و نقاط قوت دانست.

بسیار مهم است که قبل از خرید اقدام به استعلام قیمت چراغ خیابانی ضد انفجار نمایید چرا که به دلیل وارداتی بودن این چراغ ها نرخ شان با تغییرات نرخ ارز دستخوش نوسان خواهد شد. بدین منظور می توانید با کارشناسان مجموعه روشنایی پارس الکتریک تماس حاصل نمایید.

برای اطلاع از سایر قابلیت های چراغ خیابانی کله گاوی تماس بگیرید.