ارتفاع استاندارد چراغ خیابانی چقدر باید باشد؟ چراغ‌های خیابانی، چراغ‌هایی هستند که همه شما انواع آن‌ها را در خیابان‌ها دیده‌اید و تا حد زیادی با آن‌ها آشنایی دارید. همان‌طور که از نام چراغ‌های خیابانی مشخص است، این چراغ‌ها تامین نور و روشنایی کوچه‌ها، خیابان‌ها، اتوبان‌ها و بزرگ‌راه‌ها و… را برعهده دارند. این چراغ‌ها علاوه‌بر روشنایی، به زیباتر شدن محیط هم کمک بسیاری می‌کنند.

اگر میخواهید بدانید هر چراغ خیابانی LED چند متر را روشن می کند  این مطلب را مطالعه کنید.

چراغ های خیابانی انواع متفاوتی دارند، برخی از آنها ارتفاع کم تر و برخی دارای ارتفاع بیشتری هستند. ارتفاع این چراغ ها وابسته به مکان قرارگیری آن ها است. حال ممکن است که برایتان سوال شود که ارتفاع استاندارد چراغ های خیابانی چقدر باید باشد؟

در ادامه همراه روشنایی پارس باشید تا با جواب این سوال آشنا شوید.

برای دانستن نحوه محاسبه روشنایی معابر این مطلب را مطالعه کنید.

ارتفاع استاندارد چراغ خیابانی

چراغ های خیابانی چیست؟

بع چراغ هایی که برای روشنایی خیابان، اتوبان، بلوار و معابر مورد استفاده قرار می گیرد چراغ های خیابانی می گویند. این چراغ ها از اصلی ترین سازه های شهری محسوب می شوند.

برای اینکه بدانید کدام جنس چراغ خیابانی بهتر است به این مطلب مراجعه کنید.

ارتفاع استاندارد چراغ خیابانی 

ارتفاع پایه چراغ های خیابانی اغلب 6، 9، 12، 15 و 18 متر می باشد. می توان پایه چراغ روشنایی خیابانی را در انواع ساده و دکوراتیو نیز دسته بندی کرد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

ارتفاع استاندارد چراغ خیابانی ساده:

پایه چراغ خیابانی ساده بدون هیچ گونه دکور و طراحی خاصی در ساده ترین شکل و ساختار تولید می شود. پایه چراغ خیابانی ساده می تواند به صورت چند وجهی یا لوله ای تولید شود.

برای دیدن عوامل موثر بر طول عمر مفید چراغ های خیابانی این مطلب را مطالعه کنید.

پایه چراغ خیابانی لوله ای ساده معمولا از جنس فولاد ST37 می باشد. پایه چراغ خیابانی لوله ای ساده در قسمت پایین دارای قطر بیشتری می باشد که قطر آن تا بالای لوله به تدریج کمتر می شود. اندازه قطر لوله در پایه چراغ خیابانی لوله ای ساده می تواند در بازه 2 تا 5 اینچ قرار بگیرد.

ارتفاع چراغ خیابانی چند وجهی ساده در واقع از چند تکه عموما با ارتفاع 6 متر تشکیل شده است که به هم اتصال داده شده یا اورلپ (Over Lap) شده اند. مثلا پایه چراغ خیابانی چند وجهی ساده با طول 9 متر از یک بخش پایه 6 متری و یک بخش 3 متری تشکیل شده است.

برای اینکه بدانید دلیل چشمک زدن چراغ های خیابانی ال ای دی چیست این مطلب را مطالعه کنید.

ارتفاع استاندارد چراغ خیابانی دکوراتیو

پایه چراغ خیابانی دکوراتیو معمولا برای مواقعی استفاده می شود که در کنار کارایی، زیباسازی مبلمان شهری هم اهمیت پیدا می کند. این پایه ها نیز در دو نوع لوله ای و چند وجهی دسته بندی می شوند. پایه چراغ خیابانی دکوراتیو با نام پایه چراغ روشنایی خیابانی فانتزی نیز شناخته می شود.

پایه چراغ های دکوراتیو معمولا از جنس آلومینیوم ریخته گری شده و یا چدنی و همچنین ستون لوله ای از جنس آهن تولید می گردند. پایه های دکوراتیو شهری که معمولا به صورت لوله‌ای تولید می‌شوند، به سبب استفاده از بهترین متریال و مواد اولیه در فرآیند ساخت از طول عمر و دوام بسیار زیادی برخوردار می باشند.

برای اینکه در مورد مزیت استفاده از چراغ خیابانی در نورپردازی شهری بیشتر بدانید می توانید این مطلب را مطالعه کنید.

پایه چراغ خیابانی چند وجهی دکوراتیو می تواند از دو تا 4 بخش با سایز های مختلف تشکیل شود. از آن جا که پایه چراغ خیابانی چند وجهی در قطعات 6 متری تولید می شود حمل نقل آن به نسبت نوع لوله ای راحت تر است و فرایند گالوانیزه کردن آن از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

چراغ های خیابانی امروزه یکی از بهترین روش ها برای روشنایی معابر، خیابان ها و گذرگاه ها هستند. چراغ های خیابانی بر اساس ارتفاع و جنس قیمت گذاری می شوند. ارتفاع این چراغ ها به طور میانگین 6 متر می باشد. چراغ های خیابانی بسته به مکان استفاده از آنها در ارتفاع کم تر و یا بیشتری تولید می شوند. یکی از تولیدکنندگان معتبر چراغ های خیابانی سایت روشنایی پارس است که می توانید برای خرید چراغ های خیابانی به آن مراجعه کنید.

برای اینکه بدانید تفاوت چراغ های خیابانی گازی و ال ای دی چیست این مطلب را مطالعه کنید.