انواع رفلکتور پروژکتور و نورافکن چیست؟ امروزه برای روشنایی مکان هایی که وسعت زیادی دارند؛ از پروژکتورها و نورافکن ها استفاده می کنند. پروژکتورها از قسمت های مهمی تشکیل شده اند که یکی از مهم ترین آنان، رفلکتور است. رفلکتور پروژکتور و نورافکن تاثیر بسیار زیادی در پخش نور آن دارد، به همین علت در زمان خرید پروژکتور یا نورافکن به رفلکتور آن توجه ویژه ای می کنند. رفلکتور پروژکتور و نورافکن مزایای زیادی دارد از جمله: صرفه جویی در مصرف برق، طول عمر زیاد، حفاظت از محیط زیست، افزایش کیفیت نور، پخش نور بالا و…

انواع مختلفی از رفلکتور پروژکتور و نورافکن وجود دارد که بر اساس نوع منبع نوری و قابلیت‌ ها، کاربردهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال، رفلکتور پروژکتور و نورافکن هالوژن، لامپ چراغ خورشیدی، لامپ ال ای دی و لامپ فلورسنت و… در ادامه روشنایی پارس که که یکی از فروشندگان برتر رفلکتور پروژکتور و نورافکن در ایران است شما را با انواع رفلکتور پروژکتور و نورافکن آشنا می کند.

برای دریافت قیمت و خرید انواع چراغ خیابانی پروژکتور با ما تماس بگیرید.

منظور از انواع رفلکتور پروژکتور و نورافکن چیست؟

قبل از شناخت انواع رفلکتور، بهتر است کمی با خود رفلکتور پروژکتور و نورافکن آشنا شوید. رفلکتور پروژکتور و نورافکن یا بازتاب دهنده، یک دستگاه نوری است که برای فرستادن نور به صورت منظم و مستقیم و همچنین برای تنظیم جهت پخش نور به سمت یک سطح مشخص طراحی شده است. رفلکتور پروژکتور و نورافکن به طور معمول دارای ماده ای بازتاب دهنده مانند شیشه است که نور را به سمت خود بازتاب دهد.

این دستگاه با استفاده از یک منبع نوری و یک عدسی مخصوص، نور را به سمت سطح مورد نظر تمرکز می‌کند. رفلکتور پروژکتور و نورافکن ها به دو صورت سطحی و سه بعدی طراحی می‌ شوند که رفلکتورهای سطحی به صورت دو بعدی طراحی شده‌ و بیشتر در روشنایی سقف‌ ها و دیوارها استفاده می‌شوند، در حالی که رفلکتورهای سه بعدی، پیچیده تر بوده و معمولاً برای مصرف های خاص استفاده می شوند. این موارد انواع رفلکتور پروژکتور و نورافکن را به نمایش می گذارند.

برای مشاهده از ویژگی های چراغ سقفی بیرونی با واتس آپ در تماس باشید.

منظور از انواع رفلکتور پروژکتور و نورافکن چیست؟

7 مدل از انواع رفلکتور پروژکتور و نورافکن

در این قسمت روشنایی پارس به انواع رفلکتور پروژکتور و نورافکن می پردازد. به طور کلی انواع رفلکتور پروژکتور و نورافکن به هفت دسته هالوژن، چراغ خورشیدی، ال ای دی یا LED، بخار جیوه، فلورسنت، زاویه دار، تخت تقسیم می شوند که در ادامه به طور کامل به بررسی هر یک از آن ها پرداخته می شود.

رفلکتور پروژکتور و نورافکن هالوژن

این نوع رفلکتور برای استفاده در روشنایی سطحی و نمای ساختمان ‌ها و خانه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رفلکتور با استفاده از لامپ هالوژن، نور را به سمت سطح مورد نظرتان متمرکز می‌کند. این رفلکتورها از موادی سبک و مقاوم ساخته شده‌اند و با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته، می‌توانند نور را به صورت بهینه در فضای خارجی پخش کنند.

رفلکتور پروژکتور و نورافکن لامپ چراغ خورشیدی

این نوع رفلکتور با استفاده از لامپ چراغ خورشیدی عمل می‌کند و در بسیاری از کاربردهای نورپردازی فضاهای باز، مانند پارک‌ ها و جویبارها مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

برای آگاهی از چراغ بیرونی شیک با ما تماس بگیرید.

رفلکتور پروژکتور و نورافکن ال ای دی

این نوع رفلکتور با استفاده از لامپ‌های ال ای دی عمل می‌کند و در بسیاری از کاربردهای تجاری و صنعتی، مانند روشنایی بیرون ساختمان‌ ها و دفاتر، مورد استفاده قرار می‌ گیرد. طراحی آنها به گونه‌ای است که با بهبود توزیع نور، می‌تواند هزینه‌های مصرف انرژی را کاهش دهد.

رفلکتور پروژکتور و نورافکن بخار جیوه

این نوع رفلکتور با استفاده از لامپ‌های های بخار جیوه عمل می‌کند و در بسیاری از کاربردهای صنعتی، مانند روشنایی سالن‌ های بزرگ و استادیوم های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رفلکتور پروژکتور و نورافکن فلورسنت

این نوع رفلکتور با استفاده از لامپ‌ های فلورسنت عمل کرده و در بسیاری از کاربردهای تجاری و صنعتی، مانند روشنایی داخلی ساختمان‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رفلکتور پروژکتور و نورافکن زاویه دار

رفلکتور زاویه دار برای تغییر جهت نور و افزایش شدت آن در یک جهت خاص طراحی شده‌ است که از آن ها معمولاً در سالن‌های همایش، تئاترها و فضاهای سرگرمی استفاده می‌شود. 

رفلکتور پروژکتور و نورافکن تخت

این نوع رفلکتورها برای توزیع نور به صورت یکنواخت و بدون سایه استفاده می‌شوند. آنها معمولاً در مناطقی که نور بسیار مهم است، مانند محل‌های کار، آزمایشگاه‌ها و اتاق‌های عمل استفاده می‌شوند.

برای اطلاع از ویژگی های چراغ بیرونی ساختمان با شماره های مجموعه تماس بگیرید.

اهمیت شناخت انواع رفلکتور پروژکتور و نورافکن

رفلکتورها ابزارهای نوری هستند که از آن ها در پروژکتورها و نورافکن ها به منظور پخش نور استفاده می کنند. رفلکتور پروژکتور و نورافکن در بسیاری از کاربردهای تجاری و صنعتی مانند روشنایی خارجی ساختمان‌ها، نورپردازی فضاهای باز و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله روشنایی پارس به بررسی انواع رفلکتور پروژکتور و نورافکن پرداخته است تا شما عزیزان اطلاعات کافی در این زمینه را کسب کنید.