برج نور چیست؟ نور و روشنایی همیشه جزو اصلی ترین نیازهای بشریت بوده و تاکنون نیز ادامه دارد، یکی از ابزارهای روشنایی که امروزه کاربرد بسیار زیادی در صنایع و مکان های مختلف دارد، برج نور یا برج نوری نام دارد. برج نور که به آن دکل روشنایی یا دکل های نوری نیز می گویند کاربردهای فراوانی همچون: روشنایی و نورپردازی در نقاط ناهموار تحت شرایط جوی نامساعد را دارند.

برج نور مجهز به پروژکتورهای بسیار قویی است که توانایی روشنایی محوطه های بسیار وسیع را دارد، همین موضع باعث استفاده از برج نور در شرکت ها، پالایشگاه و… شده است. در ادامه همراه روشنایی پارس باشید تا به طور کامل با موضوع برج نور چیست و کاربردهای آن آشنا شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید چراغ خیابانی با ما در تماس باشید.

منظور از برج نور چیست؟

به نظر شما تعریف مناسبی برای برج نور چیست؟ برج نور یا برج روشنایی یک سازه فلزی مستحکم و مرتفع است که توانایی روشنایی منطقه وسیعی را دارد. برج های نور از ارتفاع ۶متری تا ۹، ۱۲ و ۷۰ متری ساخته می شوند که ارتفاع آن ها نسبت با روشنایی محوطه مورد نظر رابطه ی مستقیم دارد. به طور کلی برج نور به سه دسته ثابت، متحرک و سیار با قابلیت جا به جایی تقسیم می شود. 

برج نور به پروژکتورها، انواع لامپ ها و چراغ متصل است که در اندازه و مدل های مختلف تولید می شود. مهمترین خصوصیت یک برج نور باکیفیت، پروژکتورهایی با توان نوری بالا است. این پروژکتورها باید بدون ایجاد هرگونه سایه، توانایی روشن کردن یک محیط و یا مکان بزرگ را داشته باشند. 

مزایا برج نور چیست؟

با توجه به تعاریف گفته شده مزایا برج نور چیست؟ برج نور یا برج های نوری دارای مزایا متعددی هستند که در این قسمت روشنایی پارس به بررسی آنها می پردازد.

  • مستحکم بودن سازه و توانایی تحمل شرایط جوی نامساعد همچون: باران، برف و گرمای شدید؛
  • مصرف کم انرژی و قابل تعویض بودن پروژکتورها؛
  • ایمنی بالا و پخش نور به صورت کاملا شفاف و بدون ایجاد سایه؛
  • ایمنی بالا به علت بدنه گالوانیزه و ایجاد امنیت در منطقه مورد نظر.

برای آگاهی از اطلاعات بیشتر در خصوص چراغ خیابانی گازی با شماره های سایت در تماس باشید.

اهمیت شناخت برج نور چیست؟

کاربردهای برج نور چیست؟

همان طور که گفته شد برج نور کاربردهای متعددی در زمینه روشنایی پادگان ها، بیمارستان ها، سفارتخانه ها، پارک ها، پالایشگاه ها، فرودگاه ها و… دارد. یکی از مهم ترین کاربردهای برج نور چیست؟ از مهمترین کاربردها، دکل های روشنایی هستند که در پروژه های ساخت ساز وجود دارند. زیرا روشنایی این مناطق باعث ایجاد امنیت در آن می شود، مخصوصا در زمانی که کارگران در هنگام شب مشغول کار هستند. به طور کلی برج نور کاربرد اساسی و مهمی در امنیت مناطق خصوصی و عمومی دارد. 

انواع برج نور به چه صورت است؟

برج نور به طور کلی به سه دسته سبد ثابت، سبد متحرک و سیار و قابل حمل تقسیم می شود که شما بسته به نیاز و مکان قرارگیری برج نور می توانید هر کدام از این سه دسته را سفارش دهید.

برای آشنایی بیشتر با چراغ خیابانی کم مصرف به واتس آپ سایت پیام بدید.

برج نور سبد ثابت

این برج نور در مدل نردبان دار و فاقد نردبان تولید می شود. اکثر برج نورهایی که در خیابان ها مشاهده می کنید از نوع ثابت هستند. تفاوت بین مدل نردبان دار و فاقد نردبان برج نور ثابت در تعویض چراغ های آن است، زیرا در مدل فاقد نردبان نیاز به جرثقیل است و این موضوع باعث شده که مدل نردبان دار این برج نوری طرفدار بیشتری داشته باشد. برج نور سبد ثابت عموما در ارتفاعات کمتری تولید شده به همین علت بیشتر در مناطق داخل شهری استفاده می شود.

برج نور متحرک

برج نوری متحرک در نوع دستی و برقی تولید می شود. این برج نور به علت حرکت عمودی و متحرک سبد آن و همچنین تعمیر آسان تر از طرفداران بیشتری برخوردار است. 

برج نور سیار و قابل حمل

این برج نور توسط یک ژنراتور که به آن متصل است و قابل حمل نیز می باشد؛ انرژی دریافت می کند. از برج‌ نور سیار برای پروژه ‌های موقتی و فضاهایی که به صورت اضطراری نیاز به روشنایی دارند می‌توان استفاده کرد.

برای اطلاع از سایر قابلیت های چراغ خیابانی کله گاوی تماس بگیرید.

اهمیت شناخت برج نور چیست؟

برج نور یا برج روشنایی یکی از بهترین ابزارهای روشنایی است که امروزه کاربردهای بسیار زیادی در بیمارستان ها، جاده ها، اتوبان ها، پالایشگاه ها و… دارد. دسته بندی برج نور چیست؟  برج نور به طور کلی از نظر ساختار به سه دسته ثابت، متحرک و سیار تقسیم می شود. ارتفاع برج نور از ۶متر شروع شده و تا ۷۰متر نیز موجود می باشد. شما می توانید با توجه به نیاز خود، میزان روشنایی و ارتفاع آن را از سایت روشنایی پارس تهیه کنید.