هدف از نورپزداری شهری چیست؟

به طور کلی نور علاوه بر روشنایی حالت زیبا برای مکان به وجود می آورد. برای هرچه زیباتر شدن مکان مورد نظر از نورپردازی استفاده می کنیم. یکی از استفاده های که از نور پردازی می شود در فضای شهری می باشد. زیبایی شهرها، عبور و مرور خودروها، امنیت و… در گرو نورپردازی شهری است.

به همین دلیل مهم است که مسئولان شهری به این نکته توجه داشته باشند و در راستای هدف نورپردازی شهری، به طور مناسب اقدام کنند. این کار فواید و اهداف زیادی دارد. در ادامه مطلب، اهداف نورپردازی را بررسی کرده و به لزوم استفاده از آن می پردازیم. شرکت روشنایی پارس ارائه دهنده انواع لامپ و سایر قطعات نورپردازی می باشد که توانایی تولید و ارائه لامپ های مناسب نورپردازی شهری را نیز دارا است.

برای کسب اطلاعات بیشتر برای انواع چراغ خیابانی با ما در تماس باشید.

نورپردازی شهری

نورپردازی شهری چیست؟

 به تمام فعالیت های نوری که در شهر انجام می شود و باعث روشنایی خیابان ها، پیاده رو ها، منظره ها و اماکن می‌شود و به طور کلی بر زندگی افراد تاثیر مثبت دارد، نورپردازی گفته می‌شود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر از انواع چراغ فضای خارجی با ما در ارتباط باشید.

انواع نورپردازی شهری 

1. نورپردازی عمومی: این نوع از نورپردازی از مهم ترین انواع آن می باشد. این بخش در قسمتی که مردم از آن بیشترین استفاده را می برند و عبور و مرور در آن بیشتر است، صورت می گیرد. به طور مثال نورپردازی در پیاده‌رو ها و کوچه ها از نوع نورپردازی عمومی می باشد‌. 

2. نورپردازی مکان های خاص: یک نوع دیگر از نورپردازی، استفاده از روشنایی برای نمایان کردن المان های شهری است. در این نوع نورپردازی به قسمتی که باید آشکارتر باشد نور بیشتری تابیده می شود تا توجه افراد را به خود جلب کند و باعث زیبایی آن المان شود.

۳. نورپردازی به عنوان نماد یک شهر: می توان از نورپردازی برای نشان دادن اسم شهر و ایجاد یک فضای منحصر به فرد نیز بهره برد. این نوع نورپردازی باید همراه با نوآوری بوده و مختص همان شهر باشد و در کمتر جایی بتوان شبیه آن را پیدا کرد. 

برای اطلاع از ویژگی های چراغ بیرونی ساختمان با شماره های مجموعه تماس بگیرید.

4. نورپردازی تزئینی: از نورپردازی تزئینی شهری، بیشتر برای برانگیختن احساسات و تزئین محیط مورد نظر شهری استفاده می شود. لازم است در نورپردازی تزئینی، به اصول زیبایی شناسی و تاثیرات روحی و عاطفی ایجاد شده در فرد توجه کرد.

تا بدین ترتیب بتوان فضای شهر را زیبا تر کرده و به آن روح بخشید. برای اینکه به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنید. باید محل نصب تجهیزات نورپردازی و رنگ و شدت تابش را با دقت زیادی انتخاب کنید. ناگفته نماند که نورپردازی تزئینی تاثیر زیادی بر روی جذابیت فضای بصری و ایجاد تنوع دارد.

هدف از نورپردازی شهری 

همان طور که گفته شد نورپردازی شهری یکی از ارکان مهم زندگی شهری است. ساعت کاری افراد در روز و تغییر اوقات فراغت آنها به ساعات پایانی شبانه روز، نیاز است که در شب شهر روشن و مناسب عبور و مرور باشد. به این دلیل اکثر مسئولان شهری به فکر تامین روشنایی مورد نیاز شهر خود هستند. در این بخش اهدافی که در نورپردازی شهری باید به آنها توجه نمود بررسی می شود. 

برای دیدن سایر اطلاعات از چراغ دیواری خارجی با شماره واتس آپ ما در ارتباط باشید.

1. تشخیص بافت شهر در شب برای گردشگران: بسیاری از مسافران به دلیل نور و گرمای روز و همچنین جذابیت شب، تمایل به گشت و گذار در شب دارند. به همین دلیل یکی از اهداف نورپردازی شهری، معیار کردن شرایطی برای دید بهتر و شناخت کامل بافت شهری است. شرکت روشنایی پارس، یکی از باکیفیت ترین تولید کننده های محصولات روشنایی برای خانه و معابر می‌باشد که در این زمینه کمک شایانی به شهر ها می‌کند‌. 

2. افزایش جذابیت اماکن مهم: نورپردازی خاص و ایجاد زیبایی نوری در شب، باعث منحصر به فرد شدن اماکن تاریخی، مذهبی، ورزشی و… در شهر می‌شود و همچنین منجر به جذب توریست و گردشگر خواهد شد.

3. کاهش تصادفات رانندگی: نورانی کردن خیابان ها در شب باعث افزایش میدان دید رانندگان می‌شود و خطر تصادفات رانندگی را کاهش می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از چراغ خیابانی مدرن با شماره های مجموعه در تماس باشید.

4. ایجاد حس امنیت: یکی از نیازهای بشر حفظ امنیت است. در گذشته، شب هنگام، زمان مناسبی برای جولان دادن سارقان و راهزنان بوده است. امروزه وجود نورپردازی و روشنایی شهری در شب، منجر به حفظ امنیت و کاهش سرقت می شود. این نورپردازی شامل روشنایی پیاده رو ها، خیابان ها، کوچه ها و… می‌شود. شرکت روشنایی پارس، انواع لامپ های پرقدرت برای معابر و پیاده رو را تولید می کند. استفاده از این لامپ ها باعث روشنایی منحصر به فرد مکان مورد نظر می‌شود. 

5. ارتقای کیفیت زندگی مردم: نورپردازی شهری به طور کلی موجب افزایش سرزندگی و پویایی افراد در شب می‌شود. این امر باعث افزایش زمان اوقات فراغت افراد شده و به بالا بردن کیفیت زندگی آنها نیز کمک می کند.

برای اطلاع از سایر قابلیت های چراغ خیابانی کله گاوی تماس بگیرید.

اماکن مورد نظر برای نورپردازی شهری

در امر نورپردازی شهری باید اماکن خاصی مورد توجه قرار گیرد که علاوه بر زیبایی، کارآمد خوبی نیز داشته باشد. مهم ترین مکان ها، پارک ها هستند؛ زیرا پارک ها جزو اماکنی هستند که همواره باید فضایی شاد، روشن و زیبا داشته و مناسب استفاده خانواده ها باشند. نورپردازی خیابان های اصلی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است، این روشنایی به کاهش خطرات تصادف کمک می‌کند. سایر اماکن ای که میتوان برای نورپردازی نام برد شامل گارد ریل یا حریم جاده، پل های درون شهری، برج ها، پیاده روها، تونل ها، نیمکت های سطح شهر و… هستند. 

برای اطلاع از قیمت و ثبت سفارش چراغ خیابانی راکتی در واتس آپ پیام بگذارید.

سخن پایانی 

نورپردازی شهری عملی است که برای ایجاد روشنایی در سطح شهر های مختلف صورت می‌گیرد و باید متناسب با شرایط و فرهنگ مردم همان شهر باشد. این نور‌پردازی باید جذاب، زیبا و در عین حال کاربردی باشد.

نورپردازی صحیح شهرها فواید بسیاری دارد و متخصصان امر در این زمینه تلاش می‌کنند که به اهدافی مانند؛ امنیت، زیبایی، کاهش خطرات تصادف، ایجاد فضای شاد، المان سازی، ایجاد نورپردازی نوین و منحصر به فرد و… تحقق بخشند.

به همین دلیل نورپردازی را در چندین نوع مختلف مانند نورپردازی عمومی، نورپردازی اماکن مهم، المان سازی و… پیگیری می‌کنند. شرکت روشنایی پارس، انواع محصولات متناسب با ایجاد نورپردازی شهری، خانگی، محوطه و… را تولید می‌کند. این محصولات بسیار با کیفیت بوده و طول عمر بالایی دارند. شما با استفاده از محصولات روشنایی پارس، علاوه بر ایجاد زیبایی های متنوع و منحصر به فرد، هزینه نگهداری را نیز کاهش می‌دهید.

برای سفارش چراغ خیابانی پارکی به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.