همانطور که میدانید کاربرد پروژکتورهای ضد آب برای مکان هایی که فاقد سقف است و یا حتی برای جاهایی که دارای آب و هوای رطوبتی است امری ضروری و واجب است. از جمله چراغ های ضد آب می توان به وال واشر، چراغ های آبنما، چراغ های استخری و غیره اشاره کرد. پروژکتور های ضد آب دارای IPمخصوص هستند.

پروژکتور های ضد آب به دلیل داشتن رنگ بندی متنوع و همچنین مصرف پایین برق از طرفداران زیادی برخوردار است. وقتی صحبت از ضد آب بودن پروژکتور یا لامپ می شود بدین معناست که به هیچ عنوان نباید ذره ای آب به داخل این پروژکتور ها نفوذ کند حتی اگر این پروژکتور ها در اعماق دریا جاسازی شده باشد.

برای خرید انواع پروژکتور ضد آب با ما تماس بگیرید.

کاربرد پروژکتورهای ضد آب

همچنین کاربرد پروژکتورهای ضد آب به دلیل تکنولوژی خاصی که در آنها بکار رفته است بسیار گران قیمت هستند بنابراین به شما توصیه می کنیم با توجه به نیاز خود اقدام به خرید این پروژکتورها کنید. این پروژکتور ها لزوما برای مناطق با رطوبت بالا طراحی شده است و بیشترین دلیل برای ساخت و تولید آن استفاده افرادی است که نیاز مبرم به این نوع چراغ ها دارند.

از پروژکتورهای ضد آب در مکان های متفاوتی استفاده می شود به عنوان مثال برای انواع نورپردازی، نورپردازی نما، نورپردازی پارکینگ و باغ و غیره… یک پرژکتور ضد آب باید بتواند دمای هوای شرجی را به خوبی تحمل کند. همچنین توانایی مقاومت در برابر گرد و غبار را داشته باشد.

برای اطلاع از قیمت و خرید انواع پروژکتور نور ثابت با ما تماس بگیرید.

در کاربرد پروژکتورهای ضد آب باید درجه IP برابر با IP65 باشد. ولی درجه IP چیست؟ درجه IP به معنی اینکه لامپ یا پرژکتور تا چه حد توان تحمل نفوذ نکردن گرد و غبار و آلاینده ها را به داخل خود دارد. البته درجه های IP در چراغ ها بسیار متفاوت است. بالاترین درجه IP برای پرژکتور هایی طراحی شده است که در درون آب قرار داده می شود این پروژکتور ها قابلیت این را دارد که سال های طولانی درون آب بماند و هیچ آسیبی نیز به آن وارد نشود.

پروژکتورهای مخصوص اعماق آب با توجه به عمقی که در آن قرار دارد تولید می شود. بعد از نصب پروژکتورهای ضد آب مهمترین کاری که باید انجام شود این است که کابل خروجی آن آب بندی گردد. بعد از اینکه پروژکتور خود را در مکانی که می خواهید نصب کردید میتوانید از یک برقکار برای تنظیم زاویه تابش نور کمک بخواهید.

همچنین ثابت ماند پروژکتور نیز مسئله مهمی است برقکار باید به این نکته توجه داشته باشد و پیچ های آن را کاملا سفت کند تا در اثر باد های کمی شدی از جای خود تکان نخورد. آب بندی کردن کابل پروژکتور نیز نکته مهمی است که هرگز از خاطر برقکار فراموش نمی شود.

کاربرد پروژکتورهای ضد آب

به منظور داشتن دانش بیشتر در خصوص طول عمر مفید چراغ های پروژکتور این مقاله را مطالعه کنید.

محل اتصال کابل پروژکتور با سیم کشی باید کاملا ضد آب باشد. زیرا نفوذ آب از طریق کابل به داخل لامپ های پروژکتور می تواند به لامپ آسیب جدی بزند. مسئله دیگر که از اهمیت بالایی برخوردار است این است که نصب و راه اندازی پروژکتور ها را حتما به افراد با تجربه بسپارید زیرا این کار با برق کاری ساده متفاوت است و نیاز به تجربه دارد.

نفوذ آب به داخل پروژکتور ها نه تنها به لامپ آسیب می زند بلکه امکان دارد باعث اتصالی برق و گاهی سبب ایجاد آتش سوزی شود. پس این مسئله را جدی بگیرید. اگر بخواهیم یک نتیجه گیری درست و کارشناسی از پروژکتورهای ضد آب داشته باشیم باید به تعریفی که مهندسان برق و کارشناسان به این لام ها دارند توجه داشته باشیم.

مزایای استفاده پروژکتورهای خورشیدی چه مواردی می باشد؟ حتما مطالعه نمایید.

طبق نظر کارشناسان در مورد کاربرد پروژکتورهای ضد آب، این پروژکتورها باید این توانایی را داشته باشند سالها زیر بارش برف و باران سالم باقی بمانند و دچار مشکل نشوند. و همچنین ذره ای آب یا رطوبت به داخل آنها نفوذ نکند.

برای داشتن پروژکتوری با این استاندارد باد IP پروژکتور IP65 باشد. قبلا هم تاکید کردیم آب بندی پروژکتور باید به درستی و دقیق انجام پذیرد، پس از این مسئله نیز غافل نشوید. شما می توانید تمامی مشاوره های لازم در مورد استفاده و کاربرد پروژکتورهای ضد آب را از مشاوران دریافت کنید.

انواع کاربرد پروژکتورهای ضد آب

چراغ های ضد آب بر اساس کاربردشان (کاربرد پروژکتورهای ضد آب ) انواع مختلفی دارند در سایت روشنایی مهر آفرین پارس به چند مورد آن اشاره می کنیم:

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید انواع پروژکتور کم مصرف با ما تماس بگیرید.

  1. چراغ های خیابانی
  2. پروژکتور های نورافکن ضد آب
  3. چراغ دفنی
  4. چراغ های صنعتی ضد آب
  5. چراغ های استخری 
  6. وال واشر و پروژکتور نما