چراغ های خیابانی به دو دسته تقسیم می شوند: چراغ خیابانی smd و چراغ خیابانی COB. هر دوی این چراغ های بر اساس تکنولوژی ال ای دی کار می کنند.در اینجا به بررسی کاربرد چراغ های خیابانی smd می پردازیم.  Smd مخفف Surface Mounted Device می باشد و به معنای قطعه ای الکتریکی که بر روی یک صفحه قرار دارد. مصرف برق این چراغ ها بسیار پایین است و امروزه این چراغ ها جایگزین چراغ های پرمصرف شده است. این چراغ ها در توان های مختلف تولید می شود. چراغ های اس ام دی دارای انعطاف پذیری بالایی در طراحی و عملکرد است و همین امر باعث شده تا بیشترین کاربرد و استفاده را داشته باشد. این لامپ ها دارای تنوع رنگی بالاتری است.

برای دانستن تفاوت چراغ های led و smd این مطلب را مطالعه کنید و برای خرید با ما تماس بگیرید.

بیشترین کاربرد چراغ های خیابانی smd در کجاست؟

بهترین جنس برای ساخت لامپ های smd حبابی آلومینیوم است، زیرا باعث انتقال گرما شده و از تولید حرارت بالا کاسته و باعث طول عمر بیشتر لامپ های smd می شود. از جمله مزایا و ویژگیهای خوب این لامپ ها در دسترس بودن، ارزان بودن، کم مصرف بودن و انعطاف پذیری بالای این لامپ ها می باشد. کاربرد چراغ های خیابانی smd در مکان های مختلف کاربرد دارد مثلا در محوطه های باز برای نورپردازی نما از این لامپ ها استفاده می شود، ولی نکته ای که وجود دارد این است که این لامپ ها باید در مقابل نفوذ گرد و غبار و آب و رطوبت محفوظ باشند. به همین منظور از ویژگی IP  در درجات بالا برای این لامپ ها استفاده می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید انواع چراغ های دیواری داخل ساختمان با ما تماس بگیرید.

انواع لامپ smd

این نوع لامپ ها بر اساس ساختار بدنه به انواع مختلفی تقسیم می شوند:

برای اینکه بدانید کدام جنس چراغ خیابانی بهتر است به این مطلب مراجعه کنید.

  • لامپ smd حبابی
  • لامپ smd پروژکتوری
  • لامپ smd دانلایت
  • لامپ smd وال واشر
  • لامپ روشنایی ال ای دی

کاربرد چراغ های خیابانی smd

تکنولوژی smd و کاربرد چراغ های خیابانی smd در جاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان نمونه در لامپ ای کوچک، در چراغ موبایل و چراغ های خیابانی. این چراغ دارای تراشه های کوچکی است، به همین دلیل می توان ز این چراغ ها برای نور های پس زمینه تجهیزات الکتریکی و روشنایی استفاده کرد. از لامپ های smd برای انواع نورپردازی استفاده می شود بعضی از این نورپردازی ها عبارتند از: نور پردازی در سقف و آسمان مجازی، صفحات نورپردازی در سقف های کاذب. از دیگر کاربرد های لامپ های smd، نورپردازی در نمای ساختمان، نورپردازی در فضای باغ و باغچه، محوطه پارک ها و هتل ها،  کاربرد برای نور اتومبیل و همچنین برای ایجد نوری طبیعی و بسیار روشن مانند نور روز در ادارات و سالن های همایش از این نور استفاده می شود. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید انواع پروژکتور کم مصرف با ما تماس بگیرید.

کاربرد چراغ های خیابانی smd در گلخانه ها نیز بسیار متداول است. همانطور که میدانید گیاهان برای رشد و نمو به نور نیاز دارند و نور چراغ های smd یکی از بهترین نور ها برای گیاهان محسوب می شود. از پنل های نوری smd برای روشنایی در گلخانه ها استفاده می شود. به عبارتی به این چراغها، چراغ های رشد گیاه نیز گفته می شود و بسیاری از گلخانه داران از این نور برای رشد گیاهان خود بهره می برند. از تکنولوژی چراغ های smd برای ساخت چراغ های دفنی نیز استفاده می شود، از این چراغهای مخصوص پارک ها، چراغ های سنگی نیز گفته می شود. لامپ های smd دارای مزایای فراوانی است از جمله مزیت بسیار خوب این لامپ این است که دارای گسترش پرتوی خوبی است و میتواند به صورت کاملا یکنواخت نور را در یک فضای بزرگ پخش کند. بنابراین این چراغ ها گزینه خیلی خوبی در محوطه های باز مانند پارک ها، محوطه پارکینگ های باز و همچنین در فضا های بسته مانند سالن های بزرگ می باشد.

از دیگر مزایای کاربرد چراغ های خیابانی smd

برای خرید انواع پروژکتور ال ای دی با ما تماس بگیرید.

  • کیفیت نوردهی بالا
  • دارای عمری طولانی
  • کاربرد در هر مکانی 
  • نورپردازی یکنواخت
  • صرفه جویی در مصرف برق
  • گرمای بسیار کمی تولید می کند.

یکی از نگرانی های استفاده از لامپ های ال ای دی این است که نگرانیم که با روشن خاموش شدن زیاد لامپ بسوزد، اما با آمدن کاربرد چراغ های خیابانی smd این نگرانی دیگر وجود ندارد و این لامپ ها با روشن خاموش شدن زیاد نمی سوزد. کاربرد بالای لامپ های smd این نوع از لامپ ها را به عنوان یکی از پرفروش ترین و کارامد ترین لامپ ها تبدیل کرده است. در حال حاضر تکنولوژی smd و کاربرد چراغ های خیابانی smd یکی از مهم ترین و جدید ترین تکنولوژی برای لامپ های ال ای دی می باشد.

برای اطلاع از نحوه نگهداری چراغ استخری این مطلب را مطالعه کنید.