مزیت استفاده پروژکتورها در نورپردازی را در این مطلب با هم بررسی می کنیم. امروز برای زیبایی شهر، پارک ها، ساختمان تا و… از نورپردازی استفاده می کنند. یکی از ابزارها و وسایل پرکاربرد در نورپردازی پروژکتور است. پروژکتورها انواع مختلفی دارند که بر اساس نوع چراغ درونشان نام گذرای می شوند. پروژکتورها در برابر گرما، سرد و رطوبت بسیار مقاوم هستند و طول عمر نسبتا بالایی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پروژکتورها و مزیت آنها تا انتهای این مقاله همراه سایت روشنایی پارس باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر برای انواع چراغ خیابانی با ما در تماس باشید.

پروژکتورها چه هستند؟

پروژکتور را می ‌توان وسیله‌ای برای روشنایی مکان‌های بزرگ و وسیع مانند استادیوم ‌های ورزشی، ساختمان‌های بسیار بزرگ، فضای خارجی یا داخلی کارخانه‌ها، بیلبوردهای تبلیغاتی، سالن تئاتر، استخرهای شنا و… نام برد. از دیگر کاربردهای پروژکتور زیباسازی نما و فضا است. مزیت استفاده پروژکتورها بسیار زیاد است.

برای دریافت قیمت و خرید انواع پروژکتور با ما تماس بگیرید.

امروزه از پروژکتورها برای نورپردازی نمای خارجی ساختمان‌ها، فروشگاه‌ها، ادارات و حتی در روشنایی و جلب توجه مغازه‌های نسبتاً کوچکتر، همچنین در فضاهای باز مانند پارک‌ها و معابر نیز برای نورپردازی استفاده می‌شود. نامگذاری انواع پروژکتورها، با توجه به نوع لامپی که در آنها تعبیه شده است، انجام می‌شود این پروژکتورها از لحاظ جنس بدنه و شکل ظاهری چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند.

برای خرید انواع پروژکتور درختی با ما در تماس باشید.

از پروژکتورها برای روشنایی بناهای با معماری زیبا استفاده می‌شود تا این سازه‌ها در طول شب زیبایی دوچندانی داشته باشند. همچنین از این محصولات برای نورپردازی بناهای تاریخی نیز به منظور افزایش شکوه و عظمت آنها به وفور استفاده می‌شود.

لامپ های مورد استفاده در پروژکتورها

تنگستن:

یک رشته سیم تنگستن در یک لامپ حبابی، در خلاء به وسیله برق گرم شده و موجب انتشار نور داخل سیم می‌شد. این مدل لامپ‌ها از سال ۱۹۳۰ الی ۱۹۹۰ استفاده می‌شدند، قیمت آنها نسبتاً ارزان بود اما طول عمر پایینی نیز داشتند.

هالوژن ها:

این مدل چراغ‌ ها از لامپ‌های تنگستن همراه با گاز هالوژن در خلاء ساخته شده‌اند که قدرت نسبتا بالاتری دارند. این لامپ‌ها کم هزینه هستند و پرکاربردترین نوع لامپ ‌ها در روشنایی ماشین‌ها می‌باشند، طول عمر آنها بیشتر از ۱۰۰۰ ساعت است اما گرمای زیادی نیز تولید می‌کند.

برای دریافت قیمت و خرید انواع پروژکتور صنعتی با ما تماس بگیرید.

HPS (سدیمی):

لامپ‌های سدیمی یک قوس الکتریکی را از راه مخلوط عمدتاً گاز سدیم عبور می‌دهند. این مدل لامپ‌ها به طور معمول جهت روشنایی خیابان‌ها استفاده می‌شوند و کارایی نسبتاً بالایی دارند، چراکه نور تولید شده توسط آنها در محدوده طیف بصری انسان است. داخل این مدل لامپ‌ها گاز نئون یا آرگون و جیوه وجود دارد و تقریباً ۵ دقیقه زمان لازم دارد تا گرم و روشن شود.

HID:

چراغ‌ های اچ آی دی که چراغ ‌های تخلیه با شدت بالا نیز نام دارند، یک قوس الکتریکی را از طریق مخلوط گازی شامل بخار فلزات مختلف است انجام می‌دهند و تقریبا دو برابر لامپ های هالوژن کاربرد دارند. طول عمر آنها نیز بیش از ۲۰۰۰ ساعت می‌باشد.

LED:

دیودهای نوری، نور را زمانی که الکترون‌ها به حفره‌های الکترون منتقل می‌شوند منتشر می‌کنند. این مدل لامپ‌ها طول عمر بسیار بالایی نسبت به مدل‌های قبلی دارند.

برای خرید انواع پروژکتور نمای ساختمان با ما تماس بگیرید.

مزیت استفاده پروژکتورها در نورپردازی

یکی از انواع مزیت استفاده پروژکتورها این است که این چراغ ‌ها مصرف انرژی به مراتب ده برابر کمتر از لامپ‌ های رشته‌ای و سه برابر کمتر از لامپ‌های فلورسنت دارند. عمر آنها بسیار طولانی است و می‌توانند تا ۱۱ سال نیز عملکرد خوبی داشته باشند. از آنجا که در زمان ساخت این چراغ‌ها از جیوه استفاده نشده است،

هیچ گونه آلودگی برای محیط زیست به همراه ندارد و کاملاً سازگار با محیط می‌باشند. استفاده از انواع پروژکتور در نورپردازی واحدهای صنعتی، بنادر و یا محیط‌های کاری که فعالیت 24 ساعت دارند و نیاز به روشنایی گسترده و پراکنده در محیط دارند،

برای خرید انواع پروژکتور ضد آب با ما تماس بگیرید.

گزینه مناسبی برای خرید و استفاده به جای تعداد زیادی لامپ و چراغ هستند. همچنین پروژکتورها گزینه بسیار مناسب و مقرون به صرفه‌ای برای نورپردازی نمای بیرونی ساختمان‌های مختلف نیز هستند. پروژکتورها چراغ‌هایی با قدرت روشن کنندگی بسیار بالا هستند که از آنها برای تامین روشنایی مکان‌های بزرگ مانند استادیوم‌های ورزشی، سالن‌های تئاتر، نورپردازی ساختمان‌ها، و غیره استفاده می‌شود.

این چراغ‌ها مدل‌های متفاوتی دارند. به دلیل استفاده از آلومینیوم در ساخت پروژکتورها، آنها مقاومت بالایی در برابر رطوبت، سرما و گرما، ضربه و… دارند و در صورت خرابی قطعات آنها به راحتی تعمیر یا تعویض می‌شوند. این چراغ‌ها معمولاً دارای طول عمر بالایی هستند.

برای دریافت قیمت و خرید انواع پروژکتور فتوسل دار با ما تماس بگیرید.

شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت روشنایی پارس مراجعه کنید و پروژکتور مورد نظر خود را با بهترین قیمت و کیفیت تهیه کنید. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

 یکی دیگر از مزیت استفاده پروژکتورها این است که تنوع زیادی دارند. پروژکتور های اس‌ ام‌ دی و ال‌ ای‌ دی کم مصرف بوده و تابش نوری خوبی نیز دارند. اکنون که با تفاوت های این پروژکتور ها آشنا شده اید، می‌توانید هر کدام از این چراغ ها را در مکان مناسب بکار ببرید. روشنایی پارس، تمام مدل های پروژکتورهای ال ای دی و اس ام دی را در سایت خود موجود دارد. شما می‌توانید به روشنایی مهرآفرین پارس مراجعه کنید و چراغ مد نظر خود (پروژکتورهای ال ای دی و اس ام دی) را تهیه کنید.

برای خرید انواع پروژکتور سقفی با ما تماس بگیرید.