انواع پروژکتور ضد آب

پروژکتور یک تجهیز الکتریکی است و بی شک مخاطرات زیادی چون نفوذ آب، سوختگی اتصالی و کم نور شدن آن را تهدید می کنند. با این حال مهندسین و طراحان راهکاری برای محافظت از پروژکتورهای  LED اندیشیده اند؛ تولید پروژکتور ضد آب. پروژکتورهای ضد آب را برخی به پروژکتورهای استخری می شناسند.

اما اینگونه نیست که این پروژکتورها صرفا در استخرها مورد استفاده قرار گیرند. از پروژکتور ضد آب در فضای باز، چمنزار، محوطه ویلا، فضای سبز و حتی خیابان ها استفاده می شود. خوبی پروژکتور ضد آب این است که می توان از آن در مناطق پر بارش به راحتی و بدون نگرانی از بابت نفوذ آب و رطوبت استفاده کرد.

برای دریافت قیمت و خرید انواع پروژکتور فتوسل دار با ما تماس بگیرید.

پروژکتورهای ضد آب دارای انواع توکار و روکار هستند. برای نصب پروژکتورهای توکار ضد آب باید اقدام به اجرای فونداسیون و زیرساخت های لازم نمود در حالی که پروژکتورهای روکار را می توان به کمک پایه و رولپلاک به راحتی روی سطوح نصب کرد. این در حالی است که به عقیده طراحان خبره در حوزه نورپردازی پروژکتورهای روکار می توانند جلوه های زیباتری از نور را ایجاد کنند.

انواع پروژکتور ضد آب شامل پروژکتورهای دیواری، پایه ای، سقفی، سولار، دفنی، استخری و وال واشر می شوند. در واقع آنچه که این پروژکتورها را به پروژکتور ضد آب تبدیل نموده درجه حفاظت یا همان IP این پروژکتورها می باشد. درجه حفاظت پروژکتورهای ضد آب معمولا IP68 می باشد و این یعنی هیچ گونه رطوبتی حق نفوذ به پروژکتور را ندارد.

برای خرید انواع پروژکتور نمای ساختمان با ما تماس بگیرید.

استخرها به نورپردازی نیاز دارند با این حال نمی توان هر نوه پنل نوری و پروژکتوری را اطراف آن ها و یا حتی کف استخر نصب نمود. بدیهی است که برای زیباسازی استخر از جنبه نورپردازی باید سراغ خرید پروژکتور ضد آب رفت. پروژکتورهای استخری را در بازار با همین نام به فروش می رسانند. بنابراین اگر قصد اجرای استخر و نورپردازی اطراف یا کف و دیواره های استخر را دارید پروژکتور ضد آب بهترین گزینه است.

برای خرید انواع پروژکتور دستی با ما در تماس باشید.

خرید پروژکتور ضد آب

حتما شما هم محو نورپردازی خیره کننده ای شده اید که در آبنماها، آبشارهای مصنوعی، استخرها و فواره ها نصب شده اند. درخشش نور پروژکتور زیر بارش آب فواره و آبنما جلوه ای زیبا، رویایی و چشم نواز خلق می کند. برای اینکه بتوان نورپردازی سازه های آبی را انجام داد باید اقدام به خرید پروژکتور ضد آب نمود. پروژکتورهای ضد آب دارای درجه حفاظت بالایی هستند و از نفوذ آب به ساختار فیزیکی پروژکتور جلوگیری می کنند. در نتیجه تمامی اتصالات در محفظه داخلی پروژکتور از شر رطوبت در امان خواهند بود.

این پروژکتورها صرفا بای نورپردازی استخر و آبنما نیستند و می توان از آن ها برای نورپردازی برج ها، ویلاها، فضای سبز و معابر خیابان نیز استفاده نمود. به ویژه در مناطقی که بارش باران بسیار زیاد است و اغلب روزهای سال هوا مرطوب و بارانی می باشد.

برای خرید انواع پروژکتور عدسی دار با ما تماس بگیرید.

پروژکتور ضد آب را می توان روی هر سطح نصب نمود؛ سطوح سنگی، سطوح چوبی، سطوح سیمانی و یا میله های پایه دار. استفاده از پروژکتورهای ضد آب در نمای ساختمان ها بسیار مرسوم است چرا که نمای سازه ها در برابر عوامل جوی بی دفاع هستند و باید همانند متریال هایی که در ساخت نما استفاده می شود برای نورپردازی نیز سراغ خرید پروژکتور ضد آب رفت.

IP پروژکتورهای ضد آب دارای درجات مختلفی هستند. به عنوان مثال پروژکتورهای ضد آبی که دارای درجه حفاظت IP65 هستند یعنی هم در برابر ذرات معلق و غبار مقاوم اند و هم ضد آب هستند. در واقع رقم 6 بیانگر ضد غبار بودن و رقم 5 بیانگر ضد آب بودن است. این پروژکتورها می توانند در برابر فشار آب واتر جت و مینی کارواش مقاومت بالایی از خود نشان دهند.

برای اطلاع از قیمت و خرید انواع پروژکتور نور ثابت با ما تماس بگیرید.

این در حالی است که اگر قصد خرید پروژکتور ضد آب برای محوطه باغ را داشته باشید بهتر است سراغ خرید پروژکتور ضد آب با درجه حفاظت IP67 بروید. این درجه حفاظت تضمین می کند که پروژکتور می تواند به مدت نیم ساعت غرق در آب شود و هیچ اتفاقی برای آن رخ ندهد. در خرید پروژکتورهای درختی و باغچه ای که در معرض آب گرفتگی هستند باید سراغ این پروژکتور رفت. و اما بیشترین درجه حفاظت به پروژکتور ضد آب IP68 تعلق دارد که می تواند مادام العمر زیر آب روشن بماند. این نوع پروژکتور ضد آب در استخرها استفاده می شود.

برای خرید انواع پروژکتور دیواری با ما از طریق راه های ارتباطی در تماس باشید.

قیمت پروژکتور ضد آب

پروژکتور ضد آب دارای یک وجه تمایز بزرگ نسبت به سایر پروژکتورها می باشد و آن هم این است که دارای درجه حفاظت بسیار قدرتمندی می باشد. به نحوی که بالاترین درجه حفاظت به این پروژکتورها اختصاص داد. قیمت پروژکتور ضد آب متاثر از پارامترهای مختلفی می باشد. یکی از مهمترین این پارامترها روکار یا توکار بودن پروژکتور است. پروژکتورهای ضد آب روکار و توکار دارای ساختار مختلفی هستند و شیوه نصب آن ها کاملا متفاوت است.

بهره مندی از لنز قابل تنظیم ویژگی مهم دیگری است که قیمت پروژکتور ضد آب را تحت تاثیر قرار می دهد. تمام پروژکتورها از این قابلیت بهره مند نیستند و بی شک توانایی تنظیم لنز موجب تفاوت قیمت این پروژکتور خواهد شد.

برای خرید انواع پروژکتور روشنایی محوطه با ما در تماس باشید.

دمای رنگ پروژکتور ضد آب می تواند بسیار متنوع باشد. بنابراین محدودیتی در دمای رنگ وجود ندارد. رنگ های آفتابی، یخی، مهتابی، نچرال، سبز، آبی، قرمز، بنفش، صورتی، مادون قرمز، UV بلک لایت، UV ضد عفونی کننده و RGB فول کالر همگی جزو رنگ هایی هستند که پروژکتور ضد آب قادر به ساطع نمودن آن ها می باشد.

 توان مصرفی پروژکتور ضد آب، ولتاژ ورودی، فرکانس و میزان روشنایی همگی عواملی موثر بر قیمت پروژکتور ضد آب هستند. کم بودن توان مصرفی و در عین حال بالا رفتن شار نوری منجر به افزایش درخشش و روشنایی پروژکتور خواهد شد.

پروژکتورهای ضد آب دارای طول عمر مشخصی هستند که بر حسب ساعت بیان می شود. طبیعتا بالا بودن طول عمر پروژکتور به شیوه مصرف شما بستگی دارد اما از آنجایی که این پروژکتورها در برابر نفوذ رطوبت بسیار مقاوم اند دارای عمر مفید زیادی هستند. این عمر مفید یقینا پارامتری موثر در قیمت پروژکتور ضد آب خواهد بود.

برای خرید انواع پروژکتور اس ام دی با ما در تماس باشید.

قاب پروژکتور ضد آب را از آلومینیوم و پوشش های ضد زنگ همچون پوشش الکترواستاتیک یا گالوانیزه می سازند تا رطوبت به هیچ طریقی قادر به نفوذ به قاب و بدنه پروژکتور نباشد. منابع نوری SMD و COB متداول ترین منابع نوری LED هستند که هر کدام می توانند کاربرد خاص خود را در پروژکتور ضد آب داشته باشند.

زاویه نوردهی، سطح مصرف انرژی، نوع لنز، شاخص CRI و برند تولید کننده همگی جزو مهمترین موارد تاثیرگذار در قیمت پروژکتور ضد آب می باشند. به همین دلیل توصیه می کنیم که قبل از خرید پروژکتور ضد آب در مورد ویژگی ها و مشخصه های فنی پروژکتور اطلاعات کافی کسب کنید.

کارشناسان ما در مجموعه روشنایی پارس شما را در راستای یک خرید موفقیت آمیز یاری خواهند کرد. بنابراین برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

برای خرید انواع پروژکتور ال ای دی با ما تماس بگیرید.